چالش سرقت کابل ها و شاهکار شرکت مخابرات همزمان با فراررسیدن نوروز
چالش سرقت کابل ها و شاهکار شرکت مخابرات همزمان با فراررسیدن نوروز
سرقت کابل های مخابرات طی ماههای اخیر در مسجدسلیمان موجب شده تا بخشی از مشترکین همچنان با مشکل قطعی تلفن و اینترنت مواجه باشند. هر چند که تعدادی از سارقین در این خصوص دستگیر شده اند اما به نظر می رسد حل این معضل نیازمند آسیب شناسی و چاره اندیشی جدی برای پیشگیری از بروز مجدد مشکلات آتی می باشد.

عصر اولین ها// به گزارش عصر اولین ها، سرقت کابل‌های تلفن و شبکه برق در مسجدسلیمان از جمله معضلات جدی شهروندان به شمار می رود و علیرغم آن که در مواردی شرکت مخابرات اقدام به جایگزینی کابل و تجهیزات مربوطه نموده باز هم شاهد سرقت های مشابه در این خصوص بوده ایم.

با این حال در شرایطی که تلفن ثابت از جمله نیازهای اصلی خانواده ها در ایام مدارس برای آموزش همچنین دستگاههای کارتخوان اصناف می باشد توجه جدی به این مقوله از اولویت های حقوق شهروندی به شمار می رود. طی ماههای اخیر وقوع چند مورد سرقت کابل مخابرات در مناطق مختلف از جمله منطقه نفتک موجب شده تا قطعی تلفن مشترکین ادامه یابد. هر چند در مواردی نیز افرادی در ارتباط با پرونده سرقت کابل دستگیر شده اند اما قطعی تلفن مشترکین همچنان ادامه دارد.

از طرفیبرخی شهروندان نیز از اختلال در سامانه ۱۲۵ خبر داده اند و حتی تماس با این شماره تلفن اضطراری همزمان با فراررسیدن نوروز با مشکل مواجه شده است. این در حالی است که در صورت بروز حادثه و لزوم پاسخگویی مرکز آتشنشانی،مدیریت بحران در مواقع مقتضی با چالشی جدی مواجه خواهد بود. از این رو پیگیری موضوع از طریق شرکت مخابرات و رفع موانع و نارسایی های موجود از مهمترین اقدامات در پیشگیری از بحران به نظر می رسد.

می توان گفت با تمهیدات تخصصی و کارشناسی می توان سرقت کابل های مخابرات را به حداقل رساند. از این رو اجرای راهکارهای حفاظتی که در دیگر استان ها اجرا شده و امکان بریدن و سرقت کابل ها را تقریباً غیرممکن می سازد و نیز اجرای طرح کابل‌های تلفن مناطق به شکل فیبرنوری و زمینی می تواند در پیشگیری از ایجاد خسارت به شرکت مخابرات از طریق سرقت کابل ها موثر باشد. امیدواریم تا ضمن چاره اندیشی برای سرقت کابل ها در آینده آمار این گونه موارد به حداقل برسد تا شاهد قطع تلفن مشترکین و ایجاد خسارت به شبکه مخابرات نباشیم.