چرا بخشداری چلو یکسال با سرپرست اداره می شود ؟!
چرا بخشداری چلو یکسال با سرپرست اداره می شود ؟!

منطقه ای که در زمین لرزه اخیر اندیکا بیشترین آسیب را دیده است/ مطابق قانون تصدی پست سازمان به صورت سرپرستی بیش از چهار ماه مجاز نیست/ وزارت کشور به بلاتکلیفی بخشداری چلو پایان دهد

عصر اولین ها// علیرغم گذشت حدود یکسال از معرفی بخشدار چلو همچنان این بخشداری با سرپرست اداره می شود. این در حالی است که روستاهای بخش چلو در جریان زمین لرزه اخیر شهرستان اندیکا بیشترین آسیب را دیده اند و این موضوع روند خدمات رسانی و پیگیری ها در این خصوص را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش عصر اولین ها، در بهمن ماه سال گذشته پس از آن که سعید بلدی بخشدار سابق بخش چلو تغییر کرد طی حکمی از سوی قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق خوزستان غلامرضا قادری به عنوان سرپرست این بخشداری معرفی شد و اکنون پس از گذشت حدود یکسال این بخشداری هنوز با سرپرستی اداره می شود. با این حال طبق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بیش از چهار ماه مجاز نیست.
باید گفت علیرغم این که در متن قوانین و مقررات بیش از سه ماه و در مواردی بیش از چهار ماه امکان اینکه کسی بتواند سرپرست باشد، وجود ندارد، اما در شهرستان اندیکا بخشدار چلو بیش از این مدت به عنوان سرپرست در حال فعالیت می‌باشد که طبق همین قانون حضور سرپرستان بیش از این مدت تخلف اداری محسوب می‌شود و مسئولیت این تخلف، برعهده مدیر مافوق است،که هنوز تعیین تکلیف نکرده و بی‌تردید پرونده مدیر متخلف باید در هیئت تخلفات اداری مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس قانون‌ در بحث انتصابات فرمانداران و بخشداران مدت زمانه ۳ ماهه در نظر گرفته شده است و قانون مسئولان مربوطه را مکلف به رعایت آنها کرده است اگر مدت زمان سرپرستی بخشداری بیش از این زمان شد طبق قانون، مسئولان مربوطه باید مورد بازخواست مراجع نظارتی و بازرسی قرار گیرند. به گفته برخی کارشناسان این موضع نیازمند توجه بیشتر از سوی فرمانداری شهرستان اندیکا و استانداری خوزستان است تا علاوه بر این نیز وزارت کشور این انتصابات را رصد کند و مردم به اجرایی شدن برنامه‌های دولت در این شهرستان امیدوار شوند. افزون بر این به خواسته برخی از ساکنین این بخش پرسش هایی مطرح شده و امیدواریم پاسخ مناسبی در خصوص این مطالبه مردمی در اختیار این پایگاه خبری قرار گیرد:

۱- نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان اندیکان لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان تصویب کننده قانون و ناظر بر اجرای آن باید پاسخگوی این موضوع مهم باشد که چرا مدت زمان قانونی برای سرپرستی بخشداری چلو رعایت نشده است و چرا بخشداری منطقه ای همچون چلو با جمعیتی حدود ۲۰۰۰ خانوار ، ۱۰۰۰۰تن سکنه و ۱۴۰روستا که دارای ۴۰ شورای ۳ نفره روستایی و یک شورای ۵ نفره شهری و ۳۱ دهیاری می باشد همچنان با سرپرست اداره می شود؟

۲- اگر سرپرست فعلی شرایط لازم را در دوره یکساله نداشته است چرا حکم آن ملغی نمی‌شود؟

۳- چنانچه سرپرست فعلی این بخشداری توانسته‌است براساس تجربه و دانش فنی و علمی که دارد؛ گام بردارد، چرا استانداری خوزستان و وزارت کشور حکم بخشداری وی را ابلاغ نمی‌کنند؟

۴-باتوجه به اینکه پس از اتمام مهلت زمان سرپرستی از لحاظ قانونی سرپرست حق هیچگونه امضا یا صدور حکمی ندارد در این روزها که مردم بخش چلو درگیر اقدامات پسا زلزله می‌باشند آیا امضاهای سرپرست قانونی میباشند ؟