بی خبری مسئولین شهرستان کارون نسبت به هفته محیط زیست
بی خبری مسئولین شهرستان کارون نسبت به هفته محیط زیست
همزمان با هفته محیط زیست دو رویداد تلخ و شیرین در شهرستان کارون به وقوع پیوست.

به گزارش عصر اولین ها، در آستانه هفته محیط خبر حمله به رییس اداره حفاظت محیط زیست کارون از جمله اخبار تلخی بود که روی سرخط خبرگزاری ها قرار گرفت. در جریان این موضوع راننده خودرویی که قصد تخلیه زباله در حاشیه شهر کوت عبدالله شهرستان کارون داشت، پس از مواجهه با رئیس و محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست کارون، به سوی آنها حمله کرد؛ در این درگیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست از ناحیه پا مصدوم شد.

در سوی دیگر همزمان با هفته محیط زیست فیلم کوتاه «دختر هور» با محوریت محیط زیست شهرستان کارون منتشر شد. تدست اندرکاران این فیلم پس از انتشار گسترده آن در رسانه های استان و کشور با تحسین بسیاری فعالین محیط زیست و مسئولین مواجه شدند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی آمنه ناصری ماجرای دختر بچه ای در شهرستان کارون را روایت می کند که پیگیر دغدغه های محیط زیستی اطرافش از جمله آلودگی آب، وضعیت هور، ماهیان و گاومیش هاست.

با این حال بی خبری یا بعبارتی بی تفاوتی مسئولین شهری شهرستان کارون نسبت به هفته محیط زیست و دو رخداد پیش گفته نیز در جای خود تأمل برانگیز است. آن هم در روزهایی که در بسیاری شهرستان ها برنامه بازدید و تقدیر از فعالین محیط زیست و مجموعه ادارات محیط زیست بهمراه برنامه های متنوع دیگری صورت گرفته است.

هر چند فرماندار کارون خود به ظرفیت های گردشگری شهرستان آگاه است و بهتر می داند که رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این شهرستان در گرو محیط زیست سالم و توسعه پایدار زیست محیطی است. سعید کعبی فرماندار کارون که چندی قبل در نخستین جشنواره ماهی و طبخ آبزیان در تالاب روستای عطیش حضور داشت این مضووع را گامی در راستای شناساندن ظرفیت های طبیعی و گردشگری منطقه بیان و ابراز امیدواری کرد با کمک رسانه ها و انجام جشنواره های هنری و فرهنگی این ظرفیت‌ها معرفی شوند.

با تمام این تفاسیر باید یادآور شد که محیط زیست و گردشگری دو مقوله در هم تنیده و بهم پیوسته هستند که با توجه ویژه به محیط زیست می توان زمینه توسعه و رونق را در سایر بخش ها از جمله گردشگری نیز محقق ساخت. علاوه بر این با تغییر رویکرد مدیریت کلان شهرستان کارون نسبت به موضوعات محیط زیستی، ضمن تعیین راهبرد روشن و صحیح در خصوص موضوعات محیط زیستی می توان به ارتقاء شاخص های کیفی در این زمینه از جمله موضوع پسماند، آب و تالاب و … امیدوار شد.

  • نویسنده : ش.کاهکش