مراسم تجلیل از خبرنگاران شادگان برگزار شد
مراسم تجلیل از خبرنگاران شادگان برگزار شد
در بندر شادگان؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان برگزار شد

عصر اولین ها//صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان شادگان در بندر شادگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن منصوری در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگار یک رسالت بسیار خطیر و سنگینی را دارد.

خبرنگاران مواظب هوای نفس خود در نوشتن خبرها باشند

امام‌جمعه شادگان افزود: خبرنگاران در هنگام نوشتن خبر مواظب باشند هوای نفس باعث نشود که مطالب غیر واقع و اغراق گرایانه نوشته شود.

وی همچنین از مسئولین خواست تا ضمن پاسخگویی و ارتباط با خبرنگاران، مطالب منتشر شده را با سعه صدر بیشتری پاسخ دهند.

فرماندار شادگان: تلاش خبرنگاران در انتخابات ستودنی بود

فرماندار شادگان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با وجود سختی های کار خود و بی‌مهری‌ها اما همچنان در این حوزه در راستای انتقال مشکلات مردم و توسعه شهرستان شادگان تلاش می‌کنند و این کار ستودنی است.

صالح زاده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تلاش خبرنگاران در برگزاری و همچنین در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اصلا قابل انکار نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با بیان شادگان در قلب تالاب قرار دارد، عنوان کرد: وجود تالاب، بندر، فولاد و پتروپالایش از جمله ظرفیت‌های شهرستان است اما به دلیل مسائل زیست محیطی، استفاده از برخی ظرفیت های شهرستان از جمله توسعه بندر نیازمند مجوز های محیط زیست است.

بیشتر نیروهای فولاد شادگان، بومی هستند

وی در خصوص اشتغال نیروهای بومی در شرکت فولاد شادگان ، بیان داشت: طبق آمار رسمی اعلامی از سوی اداره کار، اکثر نیروهای شرکت فولاد شادگان، نیروهای بومی شهرستان هستند.

رئیس شورای اشتغال شهرستان شادگان افزود: طرح فولاد سازی شادگان در شهریور ماه امسال افتتاح و تولید شمش در آن رسما آغاز می‌شود.

رئیس شورای اداری شادگان ادامه داد: برخی اقدامات در شهرستان را نمی‌توان تنها به تلاش یک اداره بسنده کرد بلکه حاصل تلاش‌های جمعی مدیران شهرستان هستند.

فرماندار شادگان از آمادگی خود برای برگزاری جلسات تخصصی خبرنگاران با مدیران ادارات شهرستان خبر داد.

رئیس بندر شادگان: بندر شادگان ظرفیت‌‌های بسیار خوبی دارد

رئیس بندر شادگان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار، ظرفیت‌های بندر تجاری شادگان را بسیار مهم دانست و گفت: بندر شهرستان مدتی دچار حالت سکون شده بود که خوشبختانه توانستیم بندر را از این حالت خارج کنیم.

سکرانی ادامه داد: ظرفیت های بارگیری و تخلیه کالا در امر صادرات و واردات در بندر شادگان افزایش یافت به طوری که قبلا کشتی در ده روز تخلیه می‌شد اما اکنون تنها در سه روز تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود مسائل محیط زیستی در حال حاضر توسعه بندر از جمله ساخت انبار، پالایشگاه و.. نیازمند مجوز محیط زیست است.

رئیس بندر شادگان گفت: بندر شادگان ظرفیت بسیار خوبی دارد و ما از سرمایه گذاران و تاجران استقبال می‌کنیم تا صادرات و واردات خود را از طریق همین بندر انجام دهند.

وی در خصوص رشد جابه‌جایی کالا عنوان کرد: در بندر شادگان تنها در ۴ ماه امسال بالغ بر پنج‌هزار و ۹۶۰ تن جابه جایی کالا داشتیم که رشد ١٣۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.