علل تیره روزی های نفت مسجدسلیمان را در حواشی پیش فصل بیابید
علل تیره روزی های نفت مسجدسلیمان را در حواشی پیش فصل بیابید
دخالت های فرماندار و عضو خاص هیأت مدیره / جولان برخی دلالان پایتخت نشین / حضور مربی بی ثبات و بازیکنان بی کیفیت در تیم/ حضور برخی افراد غیرمسئول در جلسات باشگاه / اشتباهات متعدد و مهلک داوری علیه تیم/ گروه کشی های مدیرکل وقت ورزش و جوانان

عصر اولین ها// وضعیت بحرانی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان موجب شده تا این تیم بعنوان یکی از اصلی ترین گزینه های سقوط معرفی شود. موضوعی بخش عمده ای از آن بعلت حواشی پیش فصل مسابقات امسال بوده است.

با معرفی محمود فکری در ایتدای شهریور بعنوان سرمربی نفتی ها تنها چند روز بعد او مسجدسلیمان را ترک کرد تا سیروس پورموسوی سکان هدایت زردپوشان را بدست گیرد. با این حال پورموسوی هم تنها دو هفته بیشتر دوام نیاورد و خیلی زود از نفتی ها جدا شد. پورموسوی در آن مقطع به گفته خودش در حالی که همه چیز خوب پیش می رفت، با مخالفت یک عضو خاص هیات مدیره و فرماندار شهر، مجبور به قطع همکاری شد. پورموسوی مدعی است در این ماجرا رد پای یک دلال یا ایجنت پر رنگ بود. این موضوع موجب شد تا در نهایت پس از کش و قوس های فراوان فراز کمالوند عهده دار هدایت نفتی ها شود.

حضور کمالوند بر روی نیمکت نفت همانگونه که انتظار می رفت با حواشی متعدد و عملکرد ضعیفش همراه بود. فردی که دوسال محرومیت به علت تبانی تا حواشی متعدد فوتبالی در کارنامه خود دارد. علاوه بر این با حضور در ۵ تیم طی ۱۵ ماه اخیر یکی از بی ثبات ترین مربیان سال های اخیر لیگ برتر بوده است. حضور بر روی نیمکت تیم های پارس جنوبی، شاهین بوشهر، استقلال و سایپا در کمتر از یکسال خود گواه خوبی برای عدم ثبات کمالوند بود اما مدیران نفت چشم بر این موضوع بستند و حضور این مربی پرحاشیه در مسجدسلیمان از مهمترین علل ناکامی نفت در فصل جاری بود.

علاوه بر این گروکشی های مدیرکل وقت اداره ورزش و جونان استان خوزستان که گفته می شد در مقطعی از فصل مانع رسیدن پول به باشگاه نفت مسجدسلیمان شد نیز در ایجاد وضعیت کنونی بی تأثیر نبوده است. تغییرات مدیریتی نفتی ها در کمتر از یکسال و مشکلات مالکیت تیم، اشتباهات متعدد داوری که نفتی ها را در صدر تیم های متضرر شده از داوری قرار داده ( حداقل چهار امتیاز)، حضور افراد غیرمسئول (از جمله مسئول کارگروه ورزش نماینده) در جلسات باشگاه نفت و تصمیم های مهم بهمراه برخی موارد دیگر موجب تا اکنون تنها نامی از نفت مسجدسلیمان موفق دوسال قبل با مهدی تارتار که حضور در میانه های جدول و نیمه نهایی جام حذفی را نیز تجربه کرد باقی بماند.

با تمام این تفاسیر هنوز هم می توان برای نفت مسجدسلیمان شانس بقاء قائل شد و در ۱۲ بازی حساس پیش رو با مدیریت صحیح حواشی و بهبود شرایط فنی و تاکتیکی تیم، انگیزه را نیز در میان بازیکنان افزایش داد تا همچنان نفت مسجدسلیمان بعنوان پرچمدار فوتبال منطقه زاگرس در لیگ برت به حیات خود ادامه دهد.