آقای امینی، ویژه خواری برخی ها را به پای تمامی اصحاب رسانه ننویسید
آقای امینی، ویژه خواری برخی ها را به پای تمامی اصحاب رسانه ننویسید
نحوه واگذاری منازل تحت اختیار اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان بدون اطلاع رسانی به سایر فرهنگیان مورد اعتراض حجت الاسلام امینی نیز قرار گرفت.

عصر اولین ها// نحوه واگذاری منازل تحت اختیار آموزش و پرورش مسجدسلیمان بدون اطلاع رسانی به سایر فرهنگیان و عدم قرعه کشی با اعتراض حجت الاسلام امینی همراه شد. 

به گزارش عصر اولین ها، حجت لاسلام امینی در بخشی از سخنان اخیر خود که به مناسبت سالروز شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها انجام گرفت بیان داشت:آموزش و پرورشی که باید فرهنگسازی، انسان سازی و آینده سازی کند، اداره ای که بیش از ۱۸۰۰ پرسنل، ۲۰۰ اموزشگاه دولتی و ۵۰ آموزشگاه غیر دولتی دارد در یک ندانم کاری، بی مدیریتی و عدم پاسخگویی چندین خانه و بنگله را بدون انجام مراحل قانونی و مزایده به بعضی افراد چه بسا غیر مستحق که چندین خانه داشته است واگذار کرد. چه کسی باید پاسخگو باشد!؟ بنده این مسئله را از استان هم پیگیری کردم که متاسفانه دیدم مدیرکل که البته در حال تغییر است نیز ضعیف تر از مدیرانش است… این ها ابهاماتی ست که باید به آن پاسخ داده شود. 

از سوی دیگر اخیراً جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در این باره گفتند: اظهار داشت: اخیراً تعدادی از منازلی که در اختیار اداره آموزش و پرورش بودند بدون آن که اطلاع رسانی شود به بعضی افراد واگذار شده است که این اجحافی ست به دیگر پرسنل این اداره. یکی از فرهنگیان گفت: اگر مسئولان ورود کنند متوجه خواهند شد بعضی از این افراد به دلیل شرایط مالی خوبی که دارند به هیچ وجه استحقاق دریافت این خانه ها را نداشته اند. وی گفت: در صورتی که قرار بر واگذاری بود می بایست شرایطی را با اولویت افرادی که صاحب خانه نیستند اعلام و بعد بصورت رسمی طی بخشنامه ای به مدارس اعلام عمومی می شد و با حضور تمامی متقاضیان به صورت قرعه کشی واگذار می کردند نه این که سلیقه ای به هر کسی که دوست داشتند خانه واگذار کرده اند!

با تمام این تفاسیر در دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن ابلاغی آبان ماده ۱۳۹۹ و دیگر قوانیم موضوعه در راستای احقاق حقوق عامه صراحتاً مواردی را جهت پیگیری عنوان نموده است. از جمله در بند ت دستورالعمل فوق آمده: اعلام موارد تخلف و نارساییها و سوء جریانات اداری و مالی ناشی از ترک فعل به هریک از مقامات مذکور در بند ج ماده۲ قانون و پیگیری تا حصول نتیجه، و در صورت اقتضا، فراهم نمودن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تخلف و اقدام قانونی در صورت تکرار برابر تبصره ماده ۱۰ قانون؛

از این رو انتظار می رود تا دادستان مسجدسلیمان ضمن ورود به موضوع واگذاری منازل فرهنگیان در راستای احقاق حقوق عامه دستورات لازم را اعمال نماید.