نشست هم اندیشی با سمن های محیط زیستی مسجدسلیمان
نشست هم اندیشی با سمن های محیط زیستی مسجدسلیمان

عصر اولین ها// مصطفی یوسفی قندعلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان از برگزاری نشست مشترک پیرامون مسائل و معضلات محیط زیستی مسجدسلیمان با مدیران انجمن های مردم نهاد محیط زیست شهرستان خبر داد . به گزارش عصر اولین ها، در این نشست مصطفی یوسفی ضمن قدردانی از حضور گروه های مردم نهاد با […]

عصر اولین ها// مصطفی یوسفی قندعلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان از برگزاری نشست مشترک پیرامون مسائل و معضلات محیط زیستی مسجدسلیمان با مدیران انجمن های مردم نهاد محیط زیست شهرستان خبر داد .
به گزارش عصر اولین ها، در این نشست مصطفی یوسفی ضمن قدردانی از حضور گروه های مردم نهاد با توجه به نقش و اهمیت تشکل های مردمی در حفاظت و حراست از محیط زیست نسبت به ارائه برنامه ریزی، بحث و تبادل نظر جهت یکپارچه سازی فعالیت زیست محیطی در راستای تحقق اهداف و رفع مشکلات و معضلات و مشکلات موجود مطالبی بیان کرد.
در ادامه پیشنهادات و خواسته های برخی انجمن ها درخصوص پیگیری اهم مشکلات محیط زیست و همچنین ارائه راهکارهای بهینه در تشویق و ترغیب برخی فعالان محیط زیست مورد ارزیابی و گفتگو قرار گرفت. پیگیری معضلات سایت دفن زباله و لزوم اجرای طرح مدیریت پسماند در شهرستان، اهمیت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، آلودگی های فاضلاب شهری برای محیط و تعیین تکلیف جمع اوری آب های سطحی و ساماندهی در این مقوله، ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه گلگیر، آلودگی فاضلاب مجتمع پتروشیمی برای زمین های اطراف از جمله موارد طرح شده از سوی سمن ها برای رسیدگی بیشتر به آن ها بود.
در خاتمه این نشست نیز جمع بندی کلی در خصوص نحوه اجرای فرهنگ سازی محیط زیست در دوران مبارزه با کووید ۱۹ و اولویت بندی تعدادی از مشکلات محیط زیست به عنوان مصوبات جلسه جهت پیگیری در زمان مقرر، مورد تایید قرار گرفت.