تشکیل ۲ پرونده درباره آب‌گرفتگی‌های اخیر اهواز
تشکیل ۲ پرونده درباره آب‌گرفتگی‌های اخیر اهواز
اکنون نیز که بار دیگر پرونده ای تقریباً مشابه با موضوع آب گرفتگی تشکیل شده شهروندان امیدوارند دستگاه قضایی ضمن بررسی و رسیدگی به موضوع برخورد قانونی و لازم را با مقصران صورت دهند.

عصر اولین ها// سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از تشکیل ۲ پرونده درباره آب‌گرفتگی‌های اخیر اهواز خبر داد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد آب گرفتگی‌ها در استان خوزستان و شهر اهواز گفت: با توجه به بهداشت عمومی شهروندان استان خوزستان به ویژه شهر اهواز در حوزه آبگرفتگی‌های اخیر دو پرونده برای دو دستگاه مسئول تشکیل دادیم، پرونده‌های مطروحه در شعبه دهم بازرپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر اهواز مورد رسیدگی است هر دو پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است و برای تکمیل تحقیقات دستورات لازم به مبانی ذی ربط داده شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه این امر تخصصی در صورتی که وصف مجرمانه پیدا کند در شمول وظایف قوه قضاییه است از باب نظارتی که بر فرایند‌ها داریم با توجه به اینکه موضوع تخصصی است و دولت هم نهایت تلاش خود را برای کاهش مشکلات به عمل می‌آورد این موضوع هم در شورای تامین استان خوزستان مطرح شده و مقرر شده دستگاه‌های نظارتی همچون بازرس کل استان گزارشی از سنوات گذشته تاکنون تهیه کند در صورتی که احراز کنیم جرم و ترک فعلی انجام شده است حتما برای این افراد پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قضایی انجام می‌شود. ستایشی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق شاهد این مشکلات نباشیم، خدمت مردم استان خوزستان و شهر اهواز عرض ادب می‌کنیم و امیدواریم عذر ما را در در این حوزه حداقل در بخشی که از وظایف ما است پذیرا باشند.

لازم به ذکر است که در جریان سیل ۹۸ نیز شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفای اهواز به یکسال حبس تعزیری و دوسال انفصال از خدمت دولتی در دادگاه بدوی محکوم شدند. این حکم قضایی در پی شکایت مرکز بهداشت غرب اهواز و معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان علیه آقایان موسی شاعری، شهردار اهواز و بهنام مریدی، مدیر عامل وقت آبفای اهواز در خصوص آبگرفتگی شهر اهواز در سال ۱۳۹۸ صادر شده بود. هر چند انتشار این حکم غیرقطعی در آن زمان با واکنش های مختلفی همراه شد.  از یکسو محکومان از انتشار این حکم غیر قطعی دادگاه بدوی در فضای مجازی شگفت زده و معترض شده‌اند و از سوی دیگر بسیاری از کاربران و شهروندان اهوازی هم این حکم قضایی را گامی مهم در جهت پاسخگو کردن مسئولان شهری نسبت به معضلات بی‌پایان کلانشهر اهواز دانستند.

در جریان سیل فروردین سال ۹۸ بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت‌ها و محصولات کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد و با آبگرفتگی وسیع در اهواز و ورود مخلوطی از آب و فاضلاب به خانه‌های مردم مشکلات بزرگی برای آنها به‌وجود آمد. در پاییز و زمستان اخیر نیز با چند دقیقه بارندگی مردم اهواز درگیر داستان تکراری آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها شدند. این موضوع گرچه برای گوش و چشم مسؤولان بسیار تکراری شده اما در واقعیت برای مردم چشیدن این وضعیت و وعده‌‌‌های مسئولان هر بار تلخ‌تر از گذشته بوده است. اکنون نیز که بار دیگر پرونده ای تقریباً مشابه با موضوع آب گرفتگی تشکیل شده شهروندان امیدوارند دستگاه قضایی ضمن بررسی و رسیدگی به موضوع برخورد قانونی و لازم را با مقصران صورت دهند.