اجرای طرح «مدرسه سبز» در خوزستان
اجرای طرح «مدرسه سبز» در خوزستان

عصر اولین ها// مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، علی قربانی اظهار کرد: در سطح کشور هنوز هیچ ارگانی رسما ساختمان‌های سبز را اجرا نکرده است. اما سازمان نوسازی، توسعه و […]

عصر اولین ها// مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، علی قربانی اظهار کرد: در سطح کشور هنوز هیچ ارگانی رسما ساختمان‌های سبز را اجرا نکرده است. اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث این ساختمان‌ها را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: اکنون در چند بخش، طرح مدارس سبز را اجرا کرده‌ایم‎؛ بخشی از این طرح را در مدارس ساخته شده موجود اجرا کردیم و بخشی دیگر را در مدارس نوساز اجرا خواهیم کرد. به عنوان مثال در مدارس ساخته شده تغییراتی در کولرها و لامپ‌ها داده‌ایم. همچنین به منظور کاهش مصرف انرژی از پنجره‌های دو جداره استفاده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: طرح مدارس سبز تاکنون برای پنج مدرسه قدیمی در خوزستان اجرا شده است. همچنین یک پروژه در اهواز تصویب شده که به محض تامین اعتبار، اجرا خواهد شد.

قربانی گفت: یک پروژه ۲۴ کلاسه با عنوان مدرسه سبز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است و امیدواریم که سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

وی تاکید کرد: هر مدرسه‌ای می‌تواند یک مدرسه سبز باشد؛ الگوی مدارس می‌تواند با توجه به سازگاری با محیط زیست، دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند. عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد، اما در اصل، تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست، مهمترین عامل است.

مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش‌آموزان، به آنها روش‌های سازگاری با محیط زیست را هم آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند تا جهان را به سمت آینده‌ای سالم‌تر، پاک‌تر و پایدار سوق دهند.