برنامه‌های فرهنگی در زندان موجب مصون‌سازی زندانیان از آسیب‌ها می‌شود
برنامه‌های فرهنگی در زندان موجب مصون‌سازی زندانیان از آسیب‌ها می‌شود
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها موجب مصون سازی زندانیان از آسیب‌ها می ‌شود و برای زندانیان باید متناسب با طبقه‌بندی جرم و رفتار او برنامه اصلاحی، تربیتی و فرهنگی تدوین شود.

علی دهقانی در نشستی که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی استان برگزار شد، با اشاره به سختی کار کارکنان زندان‌ها گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی و تبدیل زندان‌ها به آموزشگاه نیکی‌ها، دستگاه قضایی استان آماده همکاری بیش از پیش از فعالیت فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان است.

وی با اشاره به نقش ادارات و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در حمایت از زندانها، تصریح کرد: افزایش فعالیت‌های دینی، قرآنی و حرفه آموزی در زندان‌ها می‌تواند امنیت پایدار در سطح جامعه را به دنبال داشته باشد.

دهقانی گفت: استعدادهای حرفه‌ای و هنری بسیار خوبی در بین زندانیان است که می‌توان با کشف و حمایت از آنها، زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم کرد.

در این نشست که به میزبانی زندان سپیدار اهواز برگزار شد، مدیر کل زندان‌ها، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان، مدیر حوزه علمیه اهواز و جمعی از روحانیون حضور داشتند.

  • منبع خبر : میزان