درخواست رسیدگی به سوء مدیریت در اداره کل مدیریت بحران خوزستان
درخواست رسیدگی به سوء مدیریت در اداره کل مدیریت بحران خوزستان

شهر اولین ها// دبیر انجمن دوستداران آوای طبیعت کارون از درخواست جمعی از تشکل های محیط زیستی خوزستان جهت رسیدگی به سوء مدیریت در بحران آتش سوزی های اخیر منطقه حفاظت شیمبار خبر داد. آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه شلا و کوه دلا اندیکا بیش از یک هفته آغاز شده و علیرغم حضور نیروهای یگان حفاظت […]

شهر اولین ها// دبیر انجمن دوستداران آوای طبیعت کارون از درخواست جمعی از تشکل های محیط زیستی خوزستان جهت رسیدگی به سوء مدیریت در بحران آتش سوزی های اخیر منطقه حفاظت شیمبار خبر داد. آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه شلا و کوه دلا اندیکا بیش از یک هفته آغاز شده و علیرغم حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بهمراه نیروهای محیط‌بان، عوامل مردمی و سازمان های مردم نهاد در عملیات اطفاء حریق تاکنون مهار آتش سوزی موفقیت آمیز نبوده و همچنان در حال پیشروی می باشد. از این رو بعلت سوء مدیریت در اداره کل مدیریت بحران خوزستان و عدم راهبرد صحیح در عملیات اطفاء حریق جنگل های زاگرس، درخواست رسیدگی به موضوع تنظیم و به ریاست قوه قضاییه ارسال می گردد. متن درخواست به شرح زیر می باشد:

ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام رئیسی

موضوع: درخواست رسیدگی به سوء مدیریت در اداره کل مدیریت بحران خوزستان

با سلام و دعای خیر

احتراماً به استحضار می رساند آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار و کوه دلا با ۵۴ هزار هکتار پوشش گیاهی و جنگل های ارزشمند بلوط بیش از یک هفته در جریان می باشد. علیرغم حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بهمراه نیروهای محیط‌بان، عوامل مردمی و سازمان های مردم نهاد در عملیات اطفاء حریق تاکنون مهار آتش سوزی موفقیت آمیز نبوده و همچنان در حال پیشروی می باشد. با توجه به صعب‌العبور بودن و پوشش مرتعی گسترده منطقه و همچنین وقوع آتش سوزی های مشابه در ماههای اخیر که سال های گذشته نیز که موجب نابودی بخشی از سرمایه های عظیم طبیعی و جنگل های بلوط منطقه گردیده تاکنون اقدامات مطلوبی جهت مدیریت و کنترل آتش سوزی ها از سوی اداره کل مدیریت بحران خوزستان صورت نگرفته است.

علاوه بر این عدم راهبرد و برنامه مدون استانی جهت آمادگی و پاسخ به بحران آتش سوزی جنگل ها در راستای کاهش خسارات، نارسایی در ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مسئول و عدم تسریع خدمات‌رسانی در جریان حوادث، عدم ارائه آمار و اطلاعات دقیق و مبتنی بر واقعیت در خصوص میزان خسارت وارده به منابع ملی از سوی اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان موجب عدم تحقق بند”ج” ماده ۳۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در اجرای طرح جامع پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌ تحت مدیریت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست شده است. لذا با عنایت به موارد فوق الاشاره امضاکنندگان ذیل وفق ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و قوانین موضوعه درخواست پیگیری و رسیدگی دارند. خواهشمند است موضوع بررسی و دستورات مقتضی اتخاذ گردد.

رونوشت:

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس

نماینده محترم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس