دست و دلبازی برخی نامزدهای انتخاباتی اهواز در تبلیغات شهری!
دست و دلبازی برخی نامزدهای انتخاباتی اهواز در تبلیغات شهری!
دست و دلبازی برخی نامزدهای انتخاباتی اهواز در تبلیغات شهری!/ آیا مردم به کاغذ پاره های فتوشاپ شده رای می دهند یا شایسته سالاری و پاکدستی نامزدها!/ پشت پرده، بده و بستانهای هزینه های میلیاردی تبلیغات غیر معقول برخی نامزدهاچیست؟

عصر اولین ها// سمیه غافلی: یکی از چالش‌های که تاکنون درخصوص انتخابات وجود دارد ، تامین مالی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بوده است. در این راستا با وجود اینکه تبلیغات انتخاباتی حدود دو هفته در شهرستان اهواز همزمان با سراسر کشور شروع شده و به شهر حال و هوای انتخاباتی داده است اما با گشت و گذاری در سطح حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون؛ متوجه می شوید که تبلیغات پر زرق و برق، نصب بنرها در ابعادبزرگ و حتی چند متری و با تعداد مختلف توسط برخی نامزدها که به چشم می خورد، متعلق به کدام نامزد انتخاباتی هست.

دربین کاندیدای انتخاباتی این حوزه؛ دست و دلبازی برخی نامزدها در سطح وسیعی و البته سوال برانگیز مشاهده می شود این در حالی است که چند تن از چهره های شاخص انتخاباتی حوزه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون کاملا معقولانه و بدور از اصراف در چاپ بنر و تراکت های تبلیغاتی در حال معرفی خود به شهروندان جهت رقابت سالم انتخاباتی با حفظ حداقل های اصول محیط زیست شهری می باشند.

اما در واقع ؛ هم اکنون شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی این حوزه برای مردمی که قرار است ۱۱ اسفند به پای صندوق های رای بروند تا منتخب خود را راهی خانه ملت نمایند؛ از هر موضوعی مهم تر می باشد.

براستی مگر شهروندان واجد شرایط رای دادن قرار است به کاغذ پاره ها و بنرها، رای بدهند یا شایسته سالاری افراد؟

ناگفته نماند که این نامزدهای انتخاباتی در این زمینه علاوه بر دست و دلبازی در تبلیغ و نصب بنر و تراکت ها، تمام توان خود را گذاشته اند و به فتوشاپ های غیرمعقول تصاویر خود متوصل شده اند.

در این بین؛ با یک سرچ ساده درخصوص قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخابات در انتخابات مجلس شورای اسلامی متوجه می شویم که برای انجام هرگونه تبلیغات توسط نامزدها باید چه مراحلی را طی نمود و گذشت.

اما سوالی که مطرح می شود و اذهان عمومی را درگیر نموده این است که برخی از این چهره های رقابتی حوزه انتخابیه چگونه و با چه بودجه ای و از کدام محل ، تبلیغات گسترده و وجب به وجب شهر را به تسخیر تبلیغات خود در اورده اند.

چه چیزی می تواند پشت پرده این حجم از صرف بودجه برای معرفی خود باشد؟

در این میان باید تاکید شود که مردم همیشه در صحنه و همراه با بیانات مقام معظم رهبری با حضور حداکثری در پای صندوق های رای ؛ قطعا رای خود را براساس شایسته سالاری، پاکدستی کاردان و مردمی بودن و میزان قدرت تاثیرگذاری در مرکز و نزد تصمیم گیرندگان مملکت ؛در صندوق رای خواهند انداخت و انتخاب آنها از روی کاغذهای رنگی و فتوشاپ شده نخواهد بود!