دوئل انتخاباتی مجلس در مسجدسلیمان؛همون همیشگی
دوئل انتخاباتی مجلس در مسجدسلیمان؛همون همیشگی
روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان به گونه ای است که احتمال دوقطبی شدن رقابت نامزدها به شکل دوره های قبل وجود دارد.

عصر اولین ها// روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان به گونه ای است که احتمال دوقطبی شدن رقابت نامزدها به شکل دوره های قبل وجود دارد.

به گزارش عصر اولین ها، با اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان تا حدود زیادی شانس های اصلی رقابت انتخاباتی مشخص شدند. علیرغم حضور برخی چهره های نسبتاً شاخص در لیست نامزدها، حضور دو رقیب اصلی طی دوره های قبل انتخابات بیش از همه جلب توجه نموده است. 

عسگر ظاهری در اندیشه تکرار دوره ی پیروزی 

نتیجه دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان در اسفندماه ۱۳۹۴ مشخص نشد و دو نامزد با رقابتی نزدیک به دور دوم راه یافتند تا سرانجام علی‌عسگر ظاهری عبده‌وند که آن زمان در لیست حزب اعتدال و توسعه حضور داشت در مرحله دوم انتخابات با کسب ۴۵٬۵۲۲ رأی از مجموع ۸۲٬۱۹۳ رأی مأخوذه صحیح به مجلس دهم راه یابد. دوره چهار ساله حضور ظاهری در مجلس با فراز و نشیب های زیادی همراه شد و انتقادات وارده به عملکرد وی موجب شد تا سرانجام در رقابت انتخاباتی مجلس یازدهم شکست را تجربه کند. عدم موفقیتی که می توان برخی علل آن را در انتصابات انتقادآمیز، عدم نتیجه بخشی پروژه های زیرساختی مهم و حضور برخی افراد در تیم ستادی و انتخاباتی جستجو کرد. هر چند حضور ظاهری در این دوره از انتخابات شاید با عبرت از گذشته همراه شود و اصلاح رویکردهای قبلی بتواند شانس وی در انتخابات اسفند پیش رو را افزایش دهد. 
علیرضا ورناصری، ریزش ستادی با چاشنی غافلگیری
نماینده کنونی مردم مسجدسلیمان در مجلس نیز با انتقادات گسترده ای نسبت به عملکرد خود مواجه شده و ریزش برخی عوامل ستادی و انتخاباتی وی در دوره قبلی موجب شده تا بیش از همیشه خود را در کارزار انتخاباتی تنها ببیند. هر چند که به زعم حامیان انتخاباتی ورناصری، عملکرد وی در دوره اخیر نسبتاً مورد قبول و قابل دفاع است اما آن چه برای شهروندان قابلیت ارزیابی دارد برنامه ها و اقدامات ملموس ورناصری در حوزه انتخابیه است. از طرفی ورناصری بیش از هرکسی به این موضوع واقف است که بخشی از پیروزی در دوره گذشته را مدیون عملکرد انتقادآمیز ظاهری بوده و در انتخابات پیش رو کارنامه چهارساله او و رقیب سنتی اش معیار سنجش خوبی برای انتخاب نامزد نهایی نزد اذهان عمومی خواهد داشت.
با تمام این تفاسیر، جلسات و نشست های انتخاباتی کاندیداها از چندی قبل بصورت غیررسمی آغاز شده تا اسفندماه شاهد انتخاباتی پرشور باشیم و احتمال این در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان رقابت نهایی بین دو رقیب دیرینه رقم بخورد زیاد است. مگر این که در هفته های آتی روند معرفی نامزدهای دیگر به گونه ای متفاوت معادلات انتخابات را در منطقه تغییر دهد.