دومین کنگره شهدا در خوزستان برگزار می شود
دومین کنگره شهدا در خوزستان برگزار می شود
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان؛ جوشش فرهنگ شهدا را در نسل جوان زنده نگه داریم/۱۷ اسفند ماه دومین کنگره شهدا در خوزستان
سردار شاهوار پور، با اشاره به اهمیت پاسداشت شهدا در خصوص برنامه های دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: برای برگزاری دومین اجلاسیه ۲۴ هزار شهید خوزستان برنامه ریزی مفصلی صورت گرفته و ۱۷ اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص برنامه های دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: برای برگزاری دومین اجلاسیه ۲۴ هزار شهید خوزستان برنامه ریزی مفصلی صورت گرفته و ۱۷ اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

او افزود: از نقاط مختلف کشور افرادی دعوت شده اند ‌و از اقشار مختلف در آن حضور خواهند یافت.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه برنامه فاخری نیز برای برنامه اجلاسیه پیش بینی شده، می‌گوید: سالنی که به منظور برگزاری اجلاسیه در نظرگرفته شده، منتظران ظهور است که در شمال شهر اهواز قرار دارد؛ این سالن برای نمایش میدانی آستان عشق استفاده شد و برای اجلاسیه نیز از همین سالن استفاده می‌شود.

او بیان کرد: روز ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه برنامه ریزی مقدمه اجلاسیه برای دانش آموزان و دانشجویان و برخی از اقشار پیش بینی شده، که برگزار می‌شود.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور ادامه داد: بعد از کنگره برابر پیش بینی صورت گرفته از ۱۹ اسفند ماه برنامه «آستان عشق» که یک روایت زنده بسیار فاخر از تاریخ پیامبران تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه دارد، به نمایش در خواهد آمد.

او یادآور شد که در همین هفته، رویداد بزرگ فرهنگی – مذهبی شهدای والا مقام برگزار می‌گردد و یک نمایشگاه بزرگی برای ورودی محل اجلاسیه پیش بینی شده که البته این نمایشگاه از روز دوشنبه رونمایی می‌شود.

سردار شاهوار پور اضافه کرد: روایت های مختلف به صورت صوتی تصویری و هم نمایشی به اجرا در می آید که تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار است و در کنار آن نمایشگاه سلاح‌های بروزی است که هوافضای ما در بحث موشک‌ها و پهباد‌ها و دیگر سلاح‌های نیمه سنگین در این نمایشگاه مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

او گفت: اینها اقداماتی است که در جنب اجلاسیه است و حضور مردم ما را دلگرم می کند تا بتوانیم این جوشش فرهنگ شهدا را در میان نسل جوان و نوجوانان یادآوری و زنده نماییم.

سردار شاهوار پور اظهار داشت: این می‌تواند برای همه امورات ما گره گشایی کند و مشکلات مردم با تاسی به شهدا برطرف گردد.

او در پایان گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که هر کاری باید چندین برابر کرد و اگر ۴ فیلم در حال ساخت است در حوزه شهدا باید آن را ۴۰۰ فیلم کرد؛ آنقدر اقدام مهمی است و جای کار دارد؛ هر چه برای شهدا کار شود، کم کار کردیم و امیدواریم که یک برنامه بزرگ برگزار شود.