روستا‌های بخش سوسن ایذه با مشکل کم آبی مواجه هستند
روستا‌های بخش سوسن ایذه با مشکل کم آبی مواجه هستند

بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستا در بخش سوسن این شهرستان، با کمبود آب مواجه هستند. حسین مرادی بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستای بخش سوسن در این شهرستان، با کمبود آب مواجه و حدود ۶ هزار نفر جمعیت، با این مشکل جدی رو به رو هستند. او با اشاره به اینکه مشکل اصلی در […]

بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستا در بخش سوسن این شهرستان، با کمبود آب مواجه هستند.

حسین مرادی بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستای بخش سوسن در این شهرستان، با کمبود آب مواجه و حدود ۶ هزار نفر جمعیت، با این مشکل جدی رو به رو هستند.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این روستا‌ها نبود آب نیست، افزود: بخش سوسن از منابع آبی خوبی برخوردار است و در برخی روستا‌ها تاسیسات انتقال آب وجود دارد اما به دلیل مستهلک شدن، این تاسیسات کارآیی لازم را نداشته و به نوسازی و تعمیر اساسی نیاز دارند.

مرادی بیان داشت: در ۱۰ روستای بخش سوسن ایذه، هیچ گونه تاسیسات آبرسانی وجود ندارند و اهالی این روستا‌ها برای تامین آب شرب مورد نیاز خود با مشقت و سختی‌های زیادی دست وپنجه نرم می‌کنند و این موضوع نیازمند توجه ویژه مسئولان خوزستان هستند.

بخشدار سوسن ایذه تصریح کرد: به درخواست قرارگاه سازندگی سپاه و باهمکاری اداره آبفا این شهرستان طرح جامعی برای تامین آب این روستا‌ها آماده شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

او در پایان گفت: بخش سوسن ایذه در کنار جاذبه‌های گردشگری دارای قدمت تاریخی نیز هست و وجود این جاذبه‌ها در کنار طبیعت کم نظیر آن در فصول ۴ گانه سال که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارا است که قابلیت تبدیل شدن این بخش به یکی از مناطق گردشگری کشور را نیز دارد.

انتهای پیام/ق

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان