واگذاری امتیاز تیم‌های خوزستانی به استان های دیگر؛ چرا و چگونه؟
واگذاری امتیاز تیم‌های خوزستانی به استان های دیگر؛ چرا و چگونه؟
در حالی که استعدادهای فوتبال خوزستان چشم انتظار دیده شدن هستند، امتیاز تیم‌های خوزستانی به استان های دیگر واگذار می‌شود.

همه، خوزستان را با لقب مهد فوتبال ایران می‌شناسند؛ لقبی که با توجه به استعدادهای فراوان آن چه در گذشته و چه حال حاضر، لقبی درست و در خور شان فوتبال این استان است. اگرچه در سال های اخیر این استعدادها به واسطه تغییر سیاست و رویکرد باشگاه های لیگ برتری و حتی لیگ دسته یکی استان، کمتر دیده شده و بعضا ترجیح داده اند فوتبال را در استان دیگر بازی کنند اما به هیچ وجه نمی توان وجود استعدادهای بکر فوتبالی در خوزستان را انکار کرد.

به گزارش ایسنا، اگرچه کمتر از ۵۰ روز دیگر لیگ برتر آغاز می شود و هنوز تکلیف سه تیم لیگ برتری و حتی سه تیم لیگ یکی خوزستان مشخص نیست و فوتبال خوزستان هر ساله اسیر دور باطل است اما این که امتیاز چند تیم جوانان و بزرگسالان در لیگ های کشوری نیز واگذار شود، درد علاقه مندان به فوتبال در این استان را دوچندان می کند تا شاید آیند فوتبال خوزستان نسبت به سال های اخیر نگران کننده تر از قبل شود.

در حال حاضر امتیاز تیم استقلال شوش دانیال در لیگ دسته سه بزرگسالان کشور و ولایت اهواز در لیگ برتر جوانان کشور به ترتیب به سیرجان و مازندران واگذار شده است و امتیاز تیم های شهدای دوکوهه اندیمشک در لیگ سه کشور و مهرگان رامهرمز در لیگ یک جوانان در آستانه واگذاری به استان های دیگر هستند. ضمن این که بعد از بقای تیم خلیج فارس ماهشهر در لیگ یک فوتبال نیز مسئولان باشگاه تصمیم به فروش امتیاز گرفتند و هنوز تکلیف این تیم مشخص نیست.

این اتفاقات در حالی رقم خورده است که با حمایت بیشتر از سوی مسئولان استان خوزستان می توان جوانان خوزستانی را در تیم های استان مشغول به فعالیت کرد، فعالیتی که به واسطه آن می توان درصد آسیب های اجتماعی را پایین آورد. آن هم با فوتبالی که یک رشته پرطرفدار در خوزستان محسوب می شود.

باید دید در ادامه واکنش هیات فوتبال خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولیان اول فوتبال و ورزش در خوزستان نسبت به نخبه سوزی و هدر رفتن استعدادهای ورزشی در استان چه خواهد بود؟

  • منبع خبر : ایسنا