۹۰ زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده بازگشتند
۹۰ زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده بازگشتند
۹۰ زندانی جرایم غیر عمد، با کمک خیرین و پس از بدرقه مسئولین قضایی و مقامات ارشد استان مدیران‌کل حاضر با کلام الله مجید، شاخه گل و هدیه، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

مراسم آزادسازی ۹۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین از زندان‌های خوزستان در زندان سپیدار اهواز برگزار شد.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در این مراسم گفت: هزار و ۶۰۰ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست، تحت حمایت هستند و از خدمات کمیته امداد خمینی(ره) بهره‌مند می‌شوند.مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی هزار و ۶۰۰ خانواده زندانی در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: همه این افراد از مجموع خدمات در قالب معیشت، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، مشاوره و … متناسب با نیازشان بهره مند هستند.

وی گفت: کمیته امداد خوزستان آمادگی دارد تا زندانیان را با ارائه آموزش‌های مهارتی به سمت اشتغال زایی و ایجاد درآمد هدایت کند چراکه اشتغال زایی و توانمند سازی، مانع بازگشت زندانی به زندان است.

شیبه با اشاره به حمایت‌های این نهاد از خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم زمینه اشتغال افراد تحت حمایت را فراهم کنیم تا بتوانند با اتکا به توانایی‌های خود زندگی شایسته‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف ما از همکاری و تعامل با دستگاه قضایی، جلوگیری از آسیب به خانواده‌های زندانیان است، افزود: در راستای افزایش اثربخشی خدمات معاونت حمایت و سلامت به خانواده زندانی با سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت زندانیان اقدامات تأمینی و تربیتی همکاری و تعامل مناسبی داریم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان درباره نحوه شناسایی خانواده‌های زندانی نیازمند توضیح داد: خانواده‌های نیازمند می‌توانند با ورود به سامانه سها، اطلاعات خود را وارد کرده و کمیته امداد براساس استعلام صورت گرفته به هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد خدمات ارائه می‌کند.

گفتنی است در این مراسم، ۹۰ زندانی جرایم غیر عمد، با کمک خیرین و پس از بدرقه مسئولین قضایی و مقامات ارشد استان مدیران‌کل حاضر با کلام الله مجید، شاخه گل و هدیه، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

  • منبع خبر : ایکنا