آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
در نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز؛ نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گشایش یافت

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان روز چهارشنبه در نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

به گزارش عصر اولین ها، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه قرآن امسال با شعار “می‌خوانمت” و با حضور ۱۱۲ غرفه مربوط به محصولات فرهنگی و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک، بخش‌های هنری و صنایع دستی قرآنی برگزار شد که بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه به حوزه کتاب اختصاص داده شده و کتاب‌های فارسی و عربی حوزه قرآن و اهل‌بیت (ع) که از ناشران سراسر کشور جمع آوری شده در معرض نمایش عمومی قرار داده شده است.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گشایش یافت

“سید کریم موسوی” افزود: در بخش جنبی این نمایشگاه نیز محافل انس با قرآن، مراسم رونمایی از کتب قرآنی، تکریم از فعالان قرآنی و شب شعر قرآنی برگزار می‌شود.

او افزود: این نمایشگاه از امروز چهارشنبه به مدت پنج روز پذیرای علاقه‌مندان به حوزه قرآن و عترت است.

سال گذشته نیز چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با ۱۰۰ غرفه در حوزه‌های مختلف قرآنی، در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

۱۵مین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گشایش یافت

* درونمایه قرآنی با زبان هنر به نسل امروز ارایه شود

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر تعامل میان هنرمندان و فعالان قرآنی، تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محتوای قرآنی برای انتقال معارف عظیم قرآن به جوانان را از جمله اولویت‌های مهم این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

“مجید منادی”، خوزستان را استانی قرآنی خواند و بازگو کرد: به یاری خداوند در سال جدید با همگرایی که در دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد شاهد آثار به‌روز، هنرمندانه و جدید با محتوای قرآنی باشیم.

او، تولید محصولات هنری با محتوای قرآنی را قله و اوج اقدام‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دانست و افزود: تعامل بین قرآن پژوهشان و فعالان قرآنی با هنرمندان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، از این رو، پیوند بین فعالان قرآنی و هنرمندان که هنر به عنوان ودیعه الهی در اختیار آن‌هاست باید محکم‌تر و بیشتر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از فعالان قرانی خواست محتوای قرآنی مناسب برای نیاز امروز جامعه را تولید کنند و در اختیار هنرمندان قرار دهند تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی در سال جدید شکل گیرد.

او تقویت فعالیت‌های قرآنی را محک و معیار سنجش اقدام‌های سال جاری دانست.

منادی به تلاش‌ها و اقدام‌های مختلف برای برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن در استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در حد توان و ظرفیتی که موجود بود برپا کردیم تا مردم با فعالیت‌های و شخصیت‌های قرآنی استان آشنا شوند.

نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گشایش یافت

* ترویج آموزه های قرآنی نیازمند برنامه های منسجم در دستگاه های فرهنگی است 

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در این آیین گفت: دستگاه‌های فرهنگی مکلفند زمینه نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی برای همه قشرها را ایجاد کنند.

“عبداله‌ افرازه شهاوند” بازگو کرد: البته تک تک افراد نسبت به نشر و گسترش آموزه‌هاس قرآنی تکلیف دارند اما دستگاه‌های فرهنگی استان با توجه به تکالیف خود موظفند نسبت به این مساله توجه ویژه داشته‌ باشند.

وی بر تولید محتوای قرآنی در نمایشگاه تاکید کرد و از فعالان قرآنی خواست در طول مدت نمایشگاه تلاش کنند تا با استفاده از مفاهیم قرآنی همه افراد به ویژه جوانان را جذب کنند و آموزه‌های قرآنی را به آن‌ها انتقال دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) ۲ هدیه گرانبها یعنی قرآن و عترت را برای ما باقی می‌گذارند و تأکید می‌کنند که این دو در کنار هم سعادت دنیا و آخرت انسانها را تأمین می‌کنند گفت: اگر خواهان سعادت هستیم هیچگاه از این ۲ هدیه جدا نشویم.

او یادآور شد: امیدوارم همه ما در مسیر زندگی خود و خانوادگی بتوانیم رهرو قران باشیم.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گشایش یافت

* کتاب “امیدبان” رونمایی شد

گفتنی است: کتاب امیدبان(طرح امید آفرینی اجتماعی مقام معظم رهبری) اثر “حجت الاسلام حسین عباسی‌اصل”، در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان رونمایی شد.

  • منبع خبر : حبیب خبر