اولین جشنواره بومی عکس زاگرس در مسجدسلیمان برگزار می شود
اولین جشنواره بومی عکس زاگرس در مسجدسلیمان برگزار می شود

عصر اولین ها// اولین جشنواره ی بومی عکس بعدازگذشت ۱۰سال از برگزاری آخرین جشنواره فیلم و عکس در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می شود. به گزارش عصر اولین ها، پس از انتصاب یزدان سهرابی در سمت سرپرست انجمن فیلم و عکس مسجدسلیمان، نخستین جشنواره عکس زاگرس به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان برگزار می شود. مهلت ارسال اثر […]

عصر اولین ها// اولین جشنواره ی بومی عکس بعدازگذشت ۱۰سال از برگزاری آخرین جشنواره فیلم و عکس در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می شود.

به گزارش عصر اولین ها، پس از انتصاب یزدان سهرابی در سمت سرپرست انجمن فیلم و عکس مسجدسلیمان، نخستین جشنواره عکس زاگرس به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان برگزار می شود. مهلت ارسال اثر از ۲۱اسفند تا۲۸اسفند ماه میباشد که از بین آثار ارسال شده به جشنواره ۳۰اثر به این جشنواره راه پیدا خواهند کرد و ۳اثر برگزیده خواهند شد.

یزدان سهرابی دبیر جشنواره با اعلام این خبر افزود: بعداز انتصاب بنده به عنوان سرپرست انجمن فیلم و عکس این شهرستان در اولین گام رو به جلو طی صحبت با ریاست محترم اداره ی ارشاد قرار شد که این جشنواره برگزار شود تا شاهد شکوفایی و استعداد یابی نسل جوانی که واقعا نادیده گرفته شده بودند در این حوزه باشیم.

وی افزود: مقرر شد تا با برگزاری کارگاه های متعدد هم در همین جشنواره و هم بعداز جشنواره با اساتید بومی و کشوری بکوشیم تا عکاسی و تصویربرداری تکنیکی و سینمایی را در مسجدسلیمان گسترش دهیم.

سهرابی گفت: خداروشکر تا امروز با جلساتی که با دوستان عکاس داشتیم متوجه استعداد فراوان این دوستان شدیم که متاسفانه در سال های اخیر آموزش های لازم را ندیده بودند اما با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته،همه ی این مشکلات انشالله بر طرف خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده قرار شد تا دوستانی که آثارشان به جشنواره راه پیدانمیکند به صورت رایگان و در قالب کارگاه و دورهای عکاسی مقدماتی و پیشرفته آموزش های لازم داده بشود تا شاهد نسلی نو ظهور در آینده نزدیک باشیم و از بین این دوستان ۳۰اثر به جشنواره راه پیدا خواهد کرد.

سهرابی افزود: همزمان با سال جدید و عید باستانی نوروز این ۳۰اثر چاپ شده و در قالب یک نمایشگاه عکس در فرهنگسرای سرای جوان از تاریخ ۵تا ۱۵فروردین به اجرای عموم مردم و شهرستان مسجدسلیمان و همچنین میهمانان نوروزی در خواهد آمد که از بین این ۳۰اثر ۳اثر با رای داور ها برگزیده شده و یک اثر هم با رای مردمی که به افراد برگزیده، جوایز نفیس نقدی و لوح‌و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد و از همه ی راه یافتگان به جشنواره تجلیل و لوح‌ تقدیر اهدا خواهد شد.