برگزاری نخستین جشنواره آموزش محیط زیست منطقه آزاد اروند
برگزاری نخستین جشنواره آموزش محیط زیست منطقه آزاد اروند
نخستین جشنواره آموزش محیط زیست منطقه آزاد اروند برگزار شد.

عصر اولین ها// همزمان با روز جهانی آموزش، نخستین جشنواره آموزش محیط زیست منطقه آزاد اروند برگزار شد.

شبنم قنواتی زاده مدیرعامل انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت انجمن و سازمان منطقه آزاد اروند با رویکرد کاملا محیط زیستی و اجرای مجری مسلط به دانش محیط زیستی برگزار شد که در حین برنامه نکات و موارد محیط زیستی ارایه گردید و شروع برنامه با خیرمقدم مدیرروابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند به حاضرین همراه شد.

وی افزود: اجرای دو گروه نمایش بزرگسال و خردسال که موضوعات محیط زیستی را ارائه نمودند از دیگر جزییات جشنواره بود ضمن این که برنامه تردستی نیز اجرا شد.

قنواتی زاده به اجرای عروسک عموطبیعت با لباس شاد و مفرح اشاره داشت و گفت: چاپ المان های مخصوص محیط زیست و نکات حول این محور توسط عمو طبیعت اجرا و آموزش داده شد.
مدیرانجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان همچنین گفت: گروه سرود خادم الزهرا (س) در بخش دیگری از برنامه به اجرای سرود متناسب با میلاد حضرت علی (ع) پرداختند و فضای شاد و متنوعی را ایجاد نمودند.

وی بیان داشت: تقدیر از فعالین واحد‌های صنعتی و مرتبط با محیط زیست از دیگر بخش های جشنواره بود که با هدایای کاملا محیط زیستی از این افراد تجلیل بعمل آمد. کیسه های پارچه ای و محصولات تولیدی در جریان طرح تنوع بخشی به معیشت های پایدار روستایی که توسط انجمن تهیه شده بود از جمله هدایای برنامه بود.
قنواتی زاده گفت: بخش ویژه برنامه حضور و سخنرانی پروفسور ابوطالب مهندس بازنشسته دانشگاه تهران و عضو پیشین هیات علمی دانشگاه بود که حدود ۶ دهه قبل در کتابی وضعیت منابع طبیعی و آبی کشور را پیش بینی نمود. وی از خوزستان بعنوان یک استان مهم از نظر منابع آبی و تاثیرگذار در منطقه اشاره داشت.