بودجه استقلال خوزستان برابر با دستمزد بیرانوند است!
بودجه استقلال خوزستان برابر با دستمزد بیرانوند است!
مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت: بودجه باشگاهی مثل استقلال خوزستان برای فصل آینده رقمی در حدود 100 میلیارد تومان است که در واقع همان دستمزد پیشنهادی به بیرانوند است!

به گزارش عصر اولین ها به نقل از خوزستان اسپورت، کیوان بابادی در گفت‌وگو با فارس در مورد آماده سازی تیم برای حضور در لیگ برتر فصل آینده گفت: اردوی تیم ما از امروز در تهران آغاز شده است. با توجه به اینکه این فصل به لیگ برتر صعود کرده‌ایم می توانیم ۱۰ بازیکن جذب کنیم اما با تکیه بر توانایی های بازیکنان جوان و بومی خود و همچنین پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان هم به جوانگرایی اعتقاد دارد و همیشه به جوانان بها می‌دهد. از سویی دیگر تلاش می‌کنیم خریدهای منطقی در لیگ برتر داشته باشیم.

وی در مورد اینکه بودجه باشگاه استقلال خوزستان به سقف بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی می‌رسد یا نه عنوان کرد: این سقف بودجه برای باشگاهی مثل ما یک سقف بودجه رویایی محسوب می شود! اگر ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه ما اضافه شود به این رقم می رسیم! در مورد سقف بودجه باشگاه ها صحبت زیاد است من می‌گویم باید برای فوتبالیست ها که باعث شور و نشاط اجتماعی و هنجار در جامعه می شوند تسهیلاتی ایجاد شود زیرا یک بازیکن ممکن است با یک مصدومیت عمر ورزشی اش به پایان برسد و اینگونه هم نیست که همه فوتبالیست ها میلیارد میلیارد پول بگیرند.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان تصریح کرد: در بین ۱۶ باشگاه لیگ برتری ۱۳ باشگاه ما دولتی هستنند و از بیت المال ارتزاق می‌کنند و در واقع دست ما باشگاه ها بر سر سفره مردم است. بنابراین بهترین روش این است که منابع از بیت المال به صورت عادلانه بین باشگاه ها تقسیم شود. متاسفانه در توزیع این منابع مالی عدالت زیادی را مشاهده نمی کنیم. بودجه باشگاهی مثل استقلال خوزستان برای فصل آینده رقمی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که در واقع همان دستمزد پیشنهادی به بیرانوند است! این به هیچ عنوان عدالت نیست.

بابادی تاکید کرد: به نظر من به جای اجرای قانون سقف بودجه بهتر است که نظارت و کنترل دستگاه های نظارتی را بر هزینه های باشگاه بیشتر کنند وقتی ۱۳ باشگاه دولتی در لیگ برتر داریم می توان از طریق سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی دیگر نظارتی مستمر بر هزینه های باشگاه داشت تا در توزیع منابع دولتی هم عدالت رعایت شود.

وی در مورد اینکه بسیاری از باشگاه های صنعتی مدعی اند که یک باشگاه خصوصی هستند؛ گفت: بنابراین بهتر است مدیران این باشگاه ها بیایند و شفاف بگویند منابع درآمدی شان از کجاست؟ از فروش بلیت مسابقات است، از فروش البسه بازیکنان شان است و…  از کجا این همه پول درمی‌آورند که هزینه می‌کنند. من فصل گذشته هم تمامی قراردادهای بازیکنان و کادرفنی خود را به صورت شفاف به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردم. بهترین کار این است که در این فوتبال دولتی نظارت دقیق تری بر روی باشگاه ها انجام شود و بیت المال هم بین این باشگاه ها به صورت عادلانه تقسیم شود.