تأملی بر گزارش عملکرد دوساله علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان
تأملی بر گزارش عملکرد دوساله علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان
روابط عمومی دفتر نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس طی گزارشی 76 صفحه ای به ارائه عملکرد دوساله وی در حوزه انتخابیه پرداخته است.

عصر اولین ها// انتشار گزارش عملکرد دوساله ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان با انتقادات مختلفی همراه بوده است. علاوه بر این که ذکر برخی موارد در این گزارش ۷۶ صفحه ای به زعم کنشگران اجتماعی در سنوات قبلی انجام گرفته، برخی موارد دیگر نیز تاکنون به نتیجه مورد نظر نینجامیده است. در ذیل نگاهی به برخی از این موارد خواهیم داشت: 

-راه اندازی اورژانس هوایی: علیرغم راه اندازی این پایگاه، مسجدسلیمان همچنان با کمبود آمبولانس مواجه است و علاوه بر این که عملیات اورژانس هوایی برای انتقال بیماران به شهرهای همجوار صورت نمی پذیرد، انتقال بیماران با آمبولانس نیز در بسیاری موارد میسر نیست و مشکلات زیادی را در حوزه بهداشت ودرمان ایجاد نموده است.

-اخذ مجوز پتروپالایش بختیاری: ورناصری اخیراً با بیان این که بدنبال تمدید مجوز هستیم بیان کرد: البته طی هفته گذشته به همراه سهامداران این پروژه نشستی با معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و تلفیق برگزار شد و مقرر شد که مجوزهای مربوط به احداث پتروپالایش مجددا در کمیسیون مربوطه در سطح وزارت نفت بررسی و تمدید شود. 

-دانشگاه فرهنگیان: این دانشگاه در حال حاضر کد مستقل از وزارتخانه ندارد به همین دلیل ضمیمه دانشگاه فرهنگیان اهواز کار خود رابا آموزش تعدادی از افراد تازه استخدام شده در آموزش و پرورش مسجدسلیمان آغاز و پس از دریافت کد مستقل از وزارتخانه اقدام به جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری خواهد کرد.

-اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب: در بخشی از این عملکرد طی ۷ ردیف به اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب اشاره شده که چهار ردیف آن مربوط به شهرک امام رضا بوده و مشخص نیست که این پروژه ها بصورت جداگانه تعریف شده اند یا برای بیشتر شدن ردیف های عملکردی بصورت مجزا ذکر شده اند.

-برق رسانی به روستاها: علیرغم ذکر این مورد ای کاش تا با ذکر مناطق مختلف و روستاهای برق رسانی شده جزییات بیشتری از این پروژه ها ذکر می شد.

-پروژه های حوزه راه: علیرغم اشاره به موارد مختلف در حوزه راه، لازم به ذکر است محور لالی به مسجدسلیمان همچنان نیازمند اجرای پروژه های تعریف شده قبلی هستند. در محور اهواز-مسجدسلیمان نیز بهسازی و آسفالت مسیرهای مختلف مربوط به حوزه مسجدسلیمان با انتقادات مختلفی از سوی شهروندان همراه است و وضعیت فعلی این محورها به عینه توسط مسافرین قابل مشاهده و ملموس است.

-حوزه بهداشت و درمان: در حوزه سلامت همچنان چالش های فراوانی پیش روی شهروندان است و علاوه بر این که احداث ساختمان اورژانس بیمارستانی مطابق با برنامه زمان بندی پیش نرفته، بیمارستان ۲۲ بهمن نیز با کمبودهای فراوانی همراه است که خدمات رسانی بهینه را تحت الشعاع قرار داده در حالی که به تهیه و تحویل تجهیزات جزیی بسنده شده است.

-حوزه آموزش و پرورش: در این حوزه با ضعف عملکرد نماینده مواجه بوده ایم و علاوه بر عدم اجرای پروژه شاخص، به ذکر دانشگاه فرهنگیان و اختصاص ۸۰ سهمیه ساخت مدارس بسنده شده اما از آغاز روند اجرایی آن ها خبری قید نشده است.

-حوزه ورزش و جوانان: در این حوزه نیز علاوه بر این که شاهد اقدام شاخص و برجسته ای نبوده ایم، پیشتر نیز به چالش های ورزش و جوانان مسجدسلیمان پرداخته شده و علیرغم حضور اخیر وزیر ورزش و جوانان در مسجدسلیمان باید دید از نظر زیرساخت های و توسعه امکانات ورزشی تحول بخش خواهد بود یا تنها یک سفر نمایشی توام با وعده هایی برای فرار از تبعات احتمالی استیضاح در مجلس خواهد بود؟!

در حوزه های دیگری همچون صنعت، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی، ارتباطات، زیرساخت و … نیز مسجدسلیمان با چالش های مختلف و پروژه های نیمه های متعددی مواجه است که عدم اشاره به پیگیری های نماینده در این خصوص، از بلاتکلیفی آن ها حکایت دارد. افزون بر این در شهرهای لالی، اندیکا و هفتکل نیز ذکر مواردی که مربوط به سنوات نماینده های قبلی بوده یا نیمه تمام بودن برخی طرح ها نیز از سوی برخی کنشگران اجتماعی مطرح است.

با تمام این تفاسیر آن چه در این گزارش عملکرد از سوی روابط عمومی دفتر نماینده انتشار یافته با ابهامات و انتقاداتی همراه بوده که پاسخگویی به آن ها و ابهام زدایی می تواند شفافیت بیشتری را در پی داشته باشد.