شهروندان مسجدسلیمان همچنان محروم از مزایای مناطق جنگی +سند
شهروندان مسجدسلیمان همچنان محروم از مزایای مناطق جنگی +سند
شهروندان مسجدسلیمان علیرغم حمله وسیع موشکی ۳۰مهرماه ۶۲ به شهرستان در دوران جنگ تحمیلی همچنان از مزایای مناطق جنگی بی بهره اند.

عصر اولین ها// همزمان با سالروز حمله وسیع موشکی ۳۰ مهر ۱۳۶۲ به مسجدسلیمان، شهروندان شهر اولین ها همچنان از مزایای مناطق جنگی برخوردار نشده اند.

به گزارش عصر اولین ها، ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در بهار سال گذشته گفت: طی مکاتباب و رایزنی هایی که انجام شد حق مناطق جنگی به کل شهرستان های استان خوزستان از جمله حوزه انتخابیه وی شامل مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل تعلق گرفت. گفتنی است طبق این ماده قانونی، مزایایی برای جبران عقب‌افتادگی مناطق جنگ‌زده در نظر گرفته شده است از جمله رشد سالانه ۱۰ درصدی شاخص‌های توسعه این مناطق، افزایش حقوق تا ۲۵ درصدی کارکنان و دادن یک طبقه شغلی به آنان است.

با این حال در سالروز حمله وسیع موشکی ۳۰ مهرماه ۱۳۶۲ به مسجدسلیمان، به نظر می رسد مظلومیت مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد و شهر اولین ها که بیش از هزار شهید و ۴هزار جانباز تقدیم انقلاب نموده از مزایای مناطق جنگی برخوردار نیست. شهرستانی که در همه مقاطع این جنگ تاریخی همچون یک سنگر مستحکم پابرجا ‌ماند و بار‌ها موشک‌ها نیز نتوانست خللی در مقاومت این مردم قهرمان‌پرور که تاریخ همواره به بزرگی از ایشان یاد کرده، ایجاد کند.

از طرفی جمعی از شهروندان مسجدسلیمان با راه اندازی کارزار جمع آوری امضاء خواستار قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه شده اند. تاکنون برای درخواست قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه نیز بیش از ۶۴۰۰ امضاء جمع آوری شده است. جمع مشارکت در این کارزار و ثبت امضاء می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

درخواست قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه