ماهیان فاسد اندیکا به بازار فروش نرسیدند
ماهیان فاسد اندیکا به بازار فروش نرسیدند
رئیس دامپزشکی اندیکا گفت: فردی تلفات ماهیان مزارع پرورش ماهی را جمع آوری و در سطح شهر‌های استان به فروش می‌رساند که با هماهنگی صورت گرفته با یگان انتظامی منطقه خودروی فرد متخلف با ۸۰ کیلوگرم ماهی توقیف و ماهیان ضبط شد.

رضا سلطانی رییس اداره دامپزشکی اندیکا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گزارش مردمی واصله به اداره دامپزشکی شهرستان مبنی بر اینکه فردی تلفات ماهیان مزارع پرورش ماهی را جمع آوری و در سطح شهر‌های استان به فروش می‌رساند با هماهنگی صورت گرفته با یگان انتظامی منطقه خودروی فرد متخلف با ۸۰ کیلوگرم ماهی توقیف و ماهیان ضبط شد.

وی افزود: در بازدید و بازرسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از ماهیان ضبط شده و وجود تغییرات ارگانولپتکی، محموله ناسالم و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که با دستور مقام  قضایی مراحل معدوم سازی و دفن بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی انجام پذیرفت.

سلطانی ادامه داد: پرونده فرد متخلف تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است.رئیس اداره دامپزشکی اندیکا به پرورش دهندگان ماهیان سردابی تاکید کرد از رهاسازی تلفات ماهی در اطراف مزارع و رودخانه خودداری کرده و نسبت به رفع نواقص بهداشتی مزارع خود از قبیل؛ حفرگودال دفن تلفات، کوره لاشه سوز و. اقدام و با رعایت موازین بهداشتی تلفات را معدوم کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده و شناسایی با پرورش دهنده خاطی برابر مقررات برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

  • منبع خبر : فارس