مدارس سمپاد در خوزستان باید عادلانه گسترش یابند
مدارس سمپاد در خوزستان باید عادلانه گسترش یابند
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم گسترش متوازن و عادلانه مدارس سمپاد در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از ایسنا سیدمراد میرسالاری اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ مدرسه متوسطه اول و دوم سمپاد در استان خوزستان در حال فعالیت هستند، هر چند در این حوزه، برخی نواحی آموزش و پرورش از نظر تعداد مدرسه و جمعیت دانش‌آموزان سمپادی با نواحی دیگر تفاوت زیادی دارند که قطعا بررسی خواهند شد و سعی می‌شود از نظر تعداد، عادلانه‌تر تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: البته در سطح شهر اهواز نیز تعداد مدارس و دانش‌آموزان باید به صورت متوازن و عادلانه گسترش پیدا کند زیرا برخی نواحی اهواز مدارس سمپاد ندارند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: توجه به مسائل تربیتی، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، در کنار مسائل آموزشی از برنامه‌های اداره استعدادهای درخشان استان است. جذب مدیران، دبیران، مربیان و مشاوران توانمند در مدارس استعدادهای درخشان نیز از برنامه‌های اساسی در این حوزه است.

میرسالاری با اشاره به برنامه این اداره برای دانش آموزان، تاکید کرد: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به المپیادهای علمی، شرکت و فعالیت در کارسوق‌های علمی و نیز ترغیب به فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری و همچنین فعالیت‌های ورزشی از جمله برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان سمپاد استان خوزستان است.

وی افزود: حذف حواشی از مدارس استعدادهای درخشان که مخل کار علمی و تربیتی است، از دیگر اهداف برای مدارس استعدادهای درخشان است.