مرمت یکی دیگر از آثار تاریخی صنعت‌نفت با همت نفتی‌ها؛
مرمت یکی دیگر از آثار تاریخی صنعت‌نفت با همت نفتی‌ها؛
پل خاطره انگیز و نفر رو "دک دکو" مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد.

عصر اولین ها//پل معلق خاطره انگیز و نفر رو موسوم به “دَک دَکو” که ۲ منطقه پرجمعیت نفتون و پشت‌برج را به هم متصل می سازد با همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا افزود: این اقدام به دنبال بریدگی کابل‌های نگهدارنده پل در اثر خوردگی شدید و خطر بروز حادثه برای رهگذران، به درخواست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان و اهالی منطقه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

فرید کاوش افزود: طی عملیات مرمت این پل قدیمی و خاطره انگیز که با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و نظارت اداره خدمات مهندسی این شرکت انجام شد، سیم های بُکسِل فرسوده سایز ۲۶ با سیم های نو سایز ۲۹ تعویض، نرده های جانبی نصب و تکمیل، قلاب‌های آویز‌محکم نصب و ورق کف‌پل ترمیم شد .

گفتنی است این پل‌کابلی نفر‌رو در اوایل دهه ۲۰ خورشیدی توسط شرکت نفت ایران و انگلیس جهت ارتباط ۲ منطقه کارگری‌نشین و پرجمعیت نفتون و پشت برج احداث شد و با گذشت سال‌های طولانی همچنان مورد استفاده شهروندان قرار دارد. بدلیل کابلی و معلق بودن، در میانه پل در حین عبور عابرین،پل دچار تکان‌هایی می شد که در گویش محلی به این تکان و لرزش، دَک زدن گفته و برهمین اساس پل مزبور را دَک‌دَکو ( لرزان ) گفته و می گویند.

تصاویر:محمد باقری