نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان+ تصاویر
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان+ تصاویر

عصر اولین ها// نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان همزمان با هفته پژوهش و فناوری در مسجدسلیمان برپا گردید. رحمان محبی مدیر پارک علم و فن آوری مسجدسلیمان با بیان این خبر به عصر اولین ها افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان همزمان با هفته پژوهش و فناوری به مدت سه روز […]

عصر اولین ها// نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان همزمان با هفته پژوهش و فناوری در مسجدسلیمان برپا گردید.
رحمان محبی مدیر پارک علم و فن آوری مسجدسلیمان با بیان این خبر به عصر اولین ها افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و خلاقانه مسجدسلیمان همزمان با هفته پژوهش و فناوری به مدت سه روز در شهرستان برپا گردید.
وی گفت: آثار و خلاقیت ها در این نمایشگاه در ۱۰ غرفه و دو حوزه پژوهش و فناوری و حوزه خلاقیت و نوآوری در معرض نمایش عموم قرار گرفت که با استقبال همشهریان و علاقمندان قرار گرفت.
محبی هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به ایجاد فرهنگ پژوهش و فناوری دانست و اظهار داشت: با تکیه بر دانش، خلاقیت و نوآوری می توان محصولات و آثاری تولید نمود که توان با اشتغال و درآمدزایی باشد. ضمن این که آموزش بایستی به سمتی باشد که خلق ثروت و کارآفرینی مبتنی بر علم و دانش و خلاقیت محوری باشد.
صالحی مدیرعامل شرکت نانوفناوری آریا صنعت پارسوماش با اشاره به نانواکسیدهای تولید شده در این شرکت افزود: با تولید این پودر اکسیدها تمامی اکسیدهای فلزی را سنتز و پوشش دهی می کنیم. این محصول برای تمامی قطعات صنعتی از کوچکترین مقیاس تا قطعات بزرگتر کاربرد دارد. وی گفت: کاربرد این نانواکسیدها در تولید آجرهای نسوز، قطعات ریخته گری پتروشیمی، جلوگیری از نفوذ مذاب و عدم جذب آب، پیشگیری از خوردگی و بسیاری موارد دیگر است.


طراح اپلیکیشن الینگو با تشریح قابلیت های این برنامه افزود: آموزش ۲هزار واژه انگلیسی از طریق این اپلیکیشن صورت می پذیرد و بزودی تعداد واژگان آن تا ۵ هزار کلمه افزایش می یابد. یادگیری واژگان از طریق موزیک مرتبط با کلمه، جملات مشاهیر، کلیپ ویدئویی همراه با زیرنویس، معانی کلمه و آزمون واژگان انجام می گیرد. وی بیان داشت: این اپلیکیشن از طریق برنامه بازار قابل دسترس خواهد بود و همزمان با هفته پژوهش با تخفیف ۵۰ درصدی به علاقمندان ارائه خواهد شد.


سیدسعید صالحی طراح فروشگاه آنلاین در مسجدسلیمان نیز بیان داشت: فروشگاه آنلاین داپ کالا طراحی شده و کالاهای فروشندگان مسجدسلیمانی در سطح کشور عرضه می شود. از جمله این کالاها صنایع دستی از جمله چوقا و تولیدات بومی محلی و همچنین کالاهای دیجیتال از قبیل گوشی موبایل، دزدگیر و دوربین مداربسته قابل ارائه است. وی تولید محتوای صفر تا صد محصولات را از جمله مزایای فروشگاه دانست و افزود: عکسبرداری از محصول، تکمیل مشخصات کالا و وارد نمودن آنها در سایت از جمله امتیازات فروش کالاها در داپ کالاست. ضمن این که داپ کالا از طریق سایت یا فروشگاه گوگل نیز قابل دسترسی و دانلود می باشد.


سحر سلیمانی به سایت هوم ساز در زمینه طراحی داخلی ساختمان اشاره داشت و گفت: این فضای تحت وب به اعضای سایت کمک می کند تا طراحی داخلی ساختمان خود را با چند کلیک ساده و انتخاب پوشش دیوار و کف انجام دهند. پس از ان طراحی مدل شده و بصورت سه بعدی نمایش داده می شود. وی افزود: نوع پوشش دیوار یا کفپوش با انتخاب محصول و سفارش آن از طریق پنل کاربری در سایت قابل دسترسی است و می توان آن را خریداری نمود. ضمن این که قابلیت چیدمان مبلمان نیز در این طراحی وجود دارد.


گفتنی است در این نمایشگاه سه روزه دیگر بخش ها نیز در حوزه خلاقیت وجود داشت که با استقبال علاقمندان و بازدیدکنندگان همراه بود.