کارآفرین مسجدسلیمانی: تحقق مسئولیتهای اجتماعی صنایع موجب رونق تولید و اشتغال در شهرستان می شود
کارآفرین مسجدسلیمانی: تحقق مسئولیتهای اجتماعی صنایع موجب رونق تولید و اشتغال در شهرستان می شود
حافظی به پیگیری ها از طریق نهادها و ادارات مختلف جهت حمایت از کارگاه تولیدی اشاره داشت و افزود: از طریق فرمانداری، شهرداری، محیط زیست و صنف خبازان مذاکراتی انجام گرفته و شهرداری مسجدسلیمان نیز در ایام نوروز امسال کیسه های خودرویی تولید کارگاه را در بین شهروندان توزیع نمود که اقدامی شایسته در راستای حفاظت از محیط زیست و پاکیزگی طبیعت بود.

رستم حافظی کارآفرین مسجدسلیمانی با اشاره به شروع فعالیت کارگاهی خود در اوایل دوره کرونا و تولید ماسک بیان داشت: خوشبختانه کارگاه ما به این سطح از توانمندی رسیده که در صورت نیاز به تولید ماسک ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت به آمادگی کامل جهت پشتیبانی در امر تولید برسیم.

وی افزود: پس از دوره کرونا فعالیت های خود را در چهار بخش با هدف اشتغالزایی در سطح شهرستان بویژه در بین بانوان ادامه دادیم که تولید ماسک پزشکی، کیف های پارچه ای تبلیغاتی و تجاری مخصوص فروشگاهها از آن جمله است.

این کارآفرین به کیسه های پارچه ای تولید شده در کارگاه خود اشاره داشت و تأکید کرد: خوشبختانه فعالیت های ما همواره در راستای حفاظت از محیط زیست بوده و در همین راستا اولین تولیدکننده کیسه های پارچه ای در سطح شهرستان هستیم که کیسه های پارچه ای با قابلیت استفاده برای چندین سال مخصوص فروشگاهها و نانوایی را تولید می کنیم.

حافظی همچنین به پیگیری ها از طریق نهادها و ادارات مختلف جهت حمایت از کارگاه تولیدی اشاره داشت و افزود: از طریق فرمانداری، شهرداری، محیط زیست و صنف خبازان مذاکراتی انجام گرفته و شهرداری مسجدسلیمان نیز در ایام نوروز امسال کیسه های خودرویی تولید کارگاه را در بین شهروندان توزیع نمود که اقدامی شایسته در راستای حفاظت از محیط زیست و پاکیزگی طبیعت بود.

مدیر کارگاه آویژه بافت پارسوماش در ادامه گفت: چالش مهم مسجدسلیمان در حوزه اشتغال است که با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی متعددی در منطقه، این واحدها می توانند در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود حمایت ویژه ای از تولید و اشتغال داشته باشند تا بخشی از مشکل اشتغال در شهرستان حل شود.

وی به راه اندازی کارگاه دوم نیز اشاره کرد و بیان داشت: کارگاه دوم ما جهت تولید کیسه های صنعتی و کشاورزی، گونی آرد و برنج و … فعال شده که با درخواست شرکت صنایع پتروشیمی اولین پارت کیسه ها را با کیفیت گرید A تولید نمودیم و امیدواریم این حمایت ها تداوم داشته باشد. 

حافظی به همت بالای جوانان مسجدسلیمانی اشاره داشت و افزود: در ابتدای کار گمان نمی کردیم که فعالیت تولیدی به نتیجه برسد اما تلاش و پشتکار جوانان شهرستان بویژه بانوان، تحقق همان شعار “ما می توانیم” بوده که در مقوله تجهیزات نیز به بومی سازی رسیده ایم و فرآیند تعمیرات تمامی تجهیزات توسط متخصصین بومی انجام گرفته است.

کارآفرین مسجدسلیمانی در خاتمه ضمن قدردانی از حمایت مسئولین شهرستان گفت: اگر حمایت از تولید بومی در شهرستان تداوم یابد و بر روی توانمندسازی تولیدکننده های بومی متمرکز شویم ضمن رونق تولید و اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در کارگاه تولیدی، بدون شک تأثیرات مثبت آن از عوارض آلایندگی بیشتر خواهد بود و امیدواریم این موضوع تحقق یابد.