سهمیه زیر ۲۳ سال لیگ برتر و فرصت سوزی برای جوانان مستعد مسجدسلیمان
سهمیه زیر ۲۳ سال لیگ برتر و فرصت سوزی برای جوانان مستعد مسجدسلیمان

نگاهی آماری به میانگین سنی تیم نفت مسجدسلیمان + جدول

عصر اولین ها// مطابق قوانین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشور هر تیم قادر است ۹ بازیکن سهمیه زیر ۲۳ سال در لیست بازیکنانش به سازمان لیگ معرفی کند. این در حالی است که تعطیلی تیم های پایه فوتبال نفت مسجدسلیمان موجب شده تا جوانان مستعد فوتبال مسجدسلیمان فرصتی برای نمایش در لیگ برتر نیابند.

یه گزارش عصر اولین ها، تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مطابق آن چه از بازیکنان خود در لیگ برتر تاکنون به ثبت رسانده ۲۷  بازیکن را در لیست جای داده است. میانگین سنی تیم ۲۵ سال و میانگین سنی بازیکنان فرصت یافته در چهار هفته اخیر مسابقات لیگ برتر ۲۷٫۸ سال است. از طرفی مطابق قوانین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشور هر تیم قادر است ۹ بازیکن سهمیه زیر ۲۳ سال در لیست بازیکنانش به سازمان لیگ معرفی کند.

هر چند تابستان امسال خبری مبنی بر راه اندازی آکادمی فوتبال باشگاه نفت مسجدسلیمان منتشر شد و طی سال های نه چندان دور تیم های پایه نفت مسجدسلیمان بویژه امیدها در سطح استان و حتی کشورنتایج موفقی کسب نمودند. با این حال هم تعطیلی تیم های پایه و هم بلاتکلیفی وضعیت آکادمی تیم نفت موجب شده تا بخش عمده ای از استعدادهای فوتبال مسجدسلیمان فرصت حضور در لیگ برتر را نیابند.

انتظار می رود سهمیه بازیکنان زیر ۲۳ سال تیم های لیگ برتری فرصتی برای راه اندازی مجدد تیم های پایه و تقویت آکادمی نفت مسجدسلیمان باشد تا جوانان شهر اولین ها نیز فرصت درخشش و نمایش توانمندی های خود برای حضور در مسابقات فوتبال لیگ برتر را پیدا کنند.