اداره ای در آبادان که ۴ ماه رئیس ندارد
اداره ای در آبادان که ۴ ماه رئیس ندارد

عصر اولین ها//اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان چهار ماه است که رئیس ندارد در حالی که فعالان گردشگری این شهرستان بارها خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. اکنون صنعت «گردشگری» یکی از محورهای مهم اقتصادی در ایران و جهان است که در کشور ما به ویژه در استان خوزستان ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی […]

عصر اولین ها//اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان چهار ماه است که رئیس ندارد در حالی که فعالان گردشگری این شهرستان بارها خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

اکنون صنعت «گردشگری» یکی از محورهای مهم اقتصادی در ایران و جهان است که در کشور ما به ویژه در استان خوزستان ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی زیادی وجود دارد که باید از این طریق به معیشت و اقتصاد مردم کمک شود.

آثار میراثی متعدد، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، صنایع‌دستی قابل رقابت در بازارهای جهانی بخشی از توانمندی‌های شهر آبادان است که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

اما با وجود همه این ظرفیت‌ها، اداره میراث فرهنگی – گردشگری و صنایع‌دستی آبادان چهار ماه بدون رئیس است و متخصصان و فعالان گردشگری آبادان در روزهای اخیر بارها نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند و حتی در فضای مجازی از سه نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری و پاسخگویی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان شده‌اند.

رئیس قبلی اداره میراث آبادان با حفظ سمت در یکی از بخش‌های اداره کل میراث استان خوزستان منصوب شد که ازاین‌رو ضرورت دارد تا به طور سریع وضعیت آبادان در این خصوص مشخص شود.

متخصصان و فعالان گردشگری آبادان به صراحت اعلام کرده‌اند که چرا با وجود اهمیت گردشگری و همچنین آسیب‌هایی که پس از شیوع کرونا به صنعت گردشگری وارد شد اما اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان چهار ماه بدون رئیس است؟

انتصاب فردی بومی، جوان، توانمند، متخصص، دارای قدرت جذب منابع مالی و جذب نیرو از دیگر دستگاه‌های اجرایی، بی حاشیه، غیرسیاسی، دارای نگاه متوازن و عمل‌گرا از مطالبات فعالان گردشگری آبادان است که باید به آن توجه شود.

آبادان دارای ادارات بزرگ متعدد است و نیروهای جوان توانمند بومی در دستگاه‌های اجرایی بزرگ همچون شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان منطقه آزاد اروند و نظایر آن حضور دارند که در این راستا می‌توان از یک فرد باانگیزه همراه با عملکرد موفق برای مدیریت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان استفاده شود.

  • منبع خبر : مهر