اول اردیبهشت نسخ کاغذی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی خوزستان قابل پرداخت نیست
اول اردیبهشت نسخ کاغذی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی خوزستان قابل پرداخت نیست
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسخ کاغذی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قابل پرداخت نیست.

دکتر امیرحسین بنی احمد روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: بر همین اساس پذیرش، نسخه نویسی و نسخه‌پیچی بیمه شدگان تامین اجتماعی، صرفاً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد  و نسخ کاغذی از اول اردیبهشت ماه  قابل پرداخت نیست.

وی همچنین از حذف دفترچه های درمانی و تجویز نسخ الکترونیکی در مراکز طرف قرارداد به عنوان یک اقدام بزرگ نام برد و افزود: باتوجه به الزام سراسری طرح نسخه الکترونیک از اول دیماه ۱۴۰۰ و اطلاع رسانی‌های قبلی و همچنین فعالیتهای انجام شده در راستای رفع اشکالات طرح، نسخ کاغذی به از چرخه حذف خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه از اول خرداد ۱۴۰۱ تمامی منوهای تایید نسخ در پورتال معاونت درمان غیرفعال می شود، یادآور شد: موسسین داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک بایستی از این تاریخ به بعد  ثبت، تأیید و ارسال نسخ دارویی و پاراکلینیک را تنها از طریق نرم افزار داروخانه و مراکزپاراکلینیک (بواسطه api  فعال) انجام دهند.

بنی احمد با بیان اینکه این مدیریت درمان، در خرید خدمت درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نقش راهبردی دارد، افزود: این مدیریت تا پایان سال ۱۴۰۰ با بیش از ۲ هزار ۳۰۰ موسسه درمانی دولتی وخصوصی در استان طرف قرار داد بود و خدمات مورد نیاز درمانی بیمه شدگان را خریداری کرد.

در این آیین که جمعی از روسای اداره ها و کارشناسان اسناد پزشکی حضور داشتند مریم حیدریان به عنوان سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی معرفی و از زحمات دکتر صادق فیلی شوهانی سرپرست پیشین قدردانی شد.

حدود ۲.۵میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا