شهردار اهواز از برخورد قاطع با عوامل فساد در شهرداری خبر داد
شهردار اهواز از برخورد قاطع با عوامل فساد در شهرداری خبر داد
شهردار اهواز از برخورد قاطع با عوامل فساد در شهرداری خبر داد

عصر اولین ها// شهردار اهواز ضمن هشدار قاطع نسبت به برخورد با عوامل فاسد در این شهرداری گفت: فساد، خط قرمز مدیریت شهری اهواز است و افرادی که به این خط قرمز نزدیک شوند باید منتظر عواقب اقدام خود باشند چرا که در آن صورت وساطت‌ها مانع برخورد قانونی با آنها نمی‌شود.

 رضا امینی روز دوشنبه در آیین آغاز دهه خانه تکانی شهری اهواز در خیابان ساحلی اهواز، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم که تعداد معدودی از افراد، آبرو و اعتبار شهرداری اهواز را که از نیروهای خدوم و پاکدست تشکیل شده است را مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه اخباری از برخی نقاط شهرداری دریافت می‌شود که نتایج ناگواری برای مسببان آن خواهد داشت، گفت: برخی در شهرداری به حقوق مردم تعرض می‌کنند که خطاب به آنها می‌گویم که اگر تاکنون با آنها برخورد نشده است به دلیل برخی مصلحت‌ها بوده است ولی بدانند به زودی با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر در مدیران شهری به منظور بهبود شرایط مدیریت انجام می‌شود، ادامه داد: مدیران شهری نه بر اساس روابط قومی و سیاسی بلکه بر اساس شایستگی آنها انتخاب می‌شوند.

شهردار اهواز بیان کرد: برخی از اشکالات موجود در اهواز به دلیل قصور کارگران نیست بلکه عوامل دیگری وجود دارد که این شرایط سخت را در اهواز ایجاد کرده است.

امینی، شهر را امانتی در دست مدیران دانست و ادامه داد: تحقق تحول در اهواز جز با مدیریت جهادی، تلاش شبانه روزی، پاکدستی، همت و تلاش مضاعف و استافده از دانش روز برای نگهداری و مراقبت شهری ممکن نیست.

وی با اشاره به دهه خانه تکانی شهری در اهواز گفت: طرح خانه تکانی شهری نقطه آغازی برای نظافت شهری اهواز است و این طرح در ماه‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: اهواز این ظرفیت را دارد تا شرایطی بسیار بهتر از وضع موجود داشته باشد و این وظیفه مدیران شهری است که این شهر را به جایگاه متعالی خود برسانند.

شهردار اهواز، هدف از طرح خانه تکانی شهری را آماده سازی اهواز برای نوروز ۱۴۰۱ دانست و ادامه داد: تحقق اهداف این طرح به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و به همین دلیل لازم است مدیران شهری، دستگاه های مختلف، هنرمندان، شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد و اهالی رسانه به یاری شهرداری بیایند.

امینی، با دعوت از همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی اهواز برای مشارکت در این طرح، ادامه داد: دهه خانه تکانی شهر اهواز، بخش اول طرح “شهر زیبای اهواز” است که هدف از آن پیرایش شهری، اصلاح بصری و زیباسازی شهری است.

وی با بیان اینکه تمام مجموعه شهرداری اهواز برای رقم زدن نوروزی متفاوت بسیج شده‌اند، افزود: شهر متعلق به گروه، جناح سیاسی و یا مدیر خاصی نیست و هیچ مدیری شانی به جز خدمت به مردم ندارد.

شهردار اهواز، با تاکید بر لزوم انسجام، همدلی و هم افزایی در شهر برای ارتقای جایگاه اهواز، ادامه داد: طرح خانه تکانی شهری اهواز، شامل اراضی، دیواره ها، معابر، میادین، پیاده‌روها، معابر اصلی و فرعی و هر آن چیزی که جزو وظایف شهردرای است، می شود.

امینی، بیان کرد: تغییر ساختارهای شهرداری اهواز، تحکیم زیربناهای لازم برای برنامه ریزی مدیریت شهری از جمله اقدام هایی است که با اجرای آن تحقق ارتقای کیفیت زندگی مردم اهواز پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ثبات مدیریتی به طور قطع یکی از رمزهای اصلی موفقیت شهری است ولی این ماندگاری مدیران در شهرداری اهواز مشروط به موفقیت آنها در آزمون خدمت رسانی و اجرای صحیح و موفق طرح” شهر زیبای اهواز” است.

شهردار اهواز، افزود: اگر مدیری در این شهرداری با طرح های “شهر زیبای اهواز” و “دهه خانه تکانی اهواز” همراهی نکند، و از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف طرح بهره گیری نکند و یا عملکرد مناسبی در اجرای این طرح ها نداشته باشد به طور قطع جایی در مدیریت شهرداری اهواز نخواهد داشت.

امینی، با هشدار نسبت به تمام مدیران شهرداری اهواز گفت: هشدار جدی به همه مدیران و شهرداران مناطق اهواز می‌دهم که در صورت نداشتن عملکرد مطلوب در اجرای طرح “خانه تکانی شهری اهواز” جایی در مدیریت شهرداری نخواهند داشت.

وی بیان کرد: باور و اعتقاد من این است که کارگران و کارمندان شهرداری کار خود را به درستی انجام می‌دهند و این مدیران هستند که باید با برنامه‌ریزی و انسجام مسیر حرکت درست مجموعه مدیریت شهری را فراهم کنند.

امینی، با اشاره به تغییر رویه پرداخت حقوق در شهرداری اهواز ادامه داد: در گذشته پرداخت حقوق ابتدا به مدیران و کارکنان شهرداری مرکزی، سپس کارمندان و در نهایت کارگران شهرداری را شامل می‌شد که این رویه تغییر و ماهانه ابتدا حقوق کارگران پرداخت می‌شود.

وی گفت: حقوق بهمن ماه کارگران شهرداری اهواز هم اکنون پرداخت شده است و حقوق کارمندان و مدیران شهرداری اهواز در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

امینی، بازگشت اهواز به شرایط قبل را غیرقابل پذیرش دانست و ادامه داد: حذف زواید بصری، حمل نخاله‌های ساختمانی، پاکسازی شهر، ترمیم و رنگ آمیز جدول‌ها، پیاده روها و میدان ها، ترمیم روشنایی فضاهای سبز، تعمیر چراغ های برق و انواع تابلوهای عمومی و خصوصی در قالب طرح خانه تکانی شهری در دستور کار است.

وی حذف و تغییر شغل زباله گردی در اهواز را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساماندهی وضعیت پسماند و دعوت زباله گردها به شغل بهتر از جمله اقدام‌هایی است که برای بهبود منظور شهری و نظم و انضباط در اهواز پیگیری می‌شود.

دهه خانه تکانی شهری به عنوان نقطه آغاز طرح “شهر زیبای اهواز” به منظور بهبود بصری شهری و آمادگی اهواز برای میزبانی از میهمانان نوروزی روز دوشنبه به صورت رسمی توسط شهرداری اهواز آغاز شد.

این طرح از ۹ تا ۱۹ اسفند جاری ادامه دارد و در آن تمام سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق هشت گانه اهواز مشارکت دارند.

شهرداری اهواز برای اجرای طرح “شهر زیبای اهواز” که با اجرای دهه خانه تکانی شهری آغاز و تا سال آینده نیز ادامه دارد، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

  • منبع خبر : ایرنا