چرا شهروندان مسجدسلیمان از مزایای مناطق جنگی محرومند؟
چرا شهروندان مسجدسلیمان از مزایای مناطق جنگی محرومند؟
جمعی از شهروندان مسجدسلیمان خواستار قرار گرفتن این شهرستان در لیست مناطق جنگی هستند.

عصر اولین ها// جمعی از شهروندان مسجدسلیمان با راه اندازی کارزار جمع آوری امضاء خواستار قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه شده اند. با این حال در نامه اخیر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ۱۶ شهرستان در خوزستان بعنوان محدوده مناطق جنگی دفاع مقدس قید شده اند.

به گزارش عصر اولین ها، طی سال های اخیر لیستی از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس (به تفکیک استان ) به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال گردیده است. طی این نامه و در راستای اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعیین محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس به منظور جبران عقب ماندگی استان های مذکور تا پایان سال اول اجرای قانون به سازمان ، مناطق جنگی (که مورد تصرف یا بشدت در حال بمباران و گلوله باران بوده ) و امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس (که حضور ضدانقلاب و درگیریهای مداوم در این مناطق موجب عقب ماندگی های آنها شده است) به تفکیک استان اعلام شده اند. نکته جالب اینکه نام مسجدسلیمان در میان مناطق جنگی استان خوزستان قرار نگرفته است. این موضوع در سفر هیئت اعزامی وزارت دفاع به مسجدسلیمان که سال گذشته صورت گرفت نیز مطرح شد و علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرستان در مجلس یکی از دلایل انتقالی نیروها به شهرهای دیگر را بحث مناطق جنگی عنوان نمود که به شهرستان مسجدسلیمان اختصاص نیافت. وی با اشاره به این که موضوع تبدیل به قانون شده است اما همچنان پیگیر هستیم تا مجددا این حق را به شهرستان برگردانیم.

با این حال شهرستان های اندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندرامام خمینی، ماهشهر و هندیجان در فهرست مناطق عملیاتی دفاع مقدس قرار گرفته اند. هر چند مسجدسلیمان که بیش از هزار شهید و ۴هزار جانباز تقدیم انقلاب نموده جایی در این فهرست ندارد. شهرستانی که در همه مقاطع این جنگ تاریخی همچون یک سنگر مستحکم پابرجا ‌ماند و بار‌ها موشک‌ها نیز نتوانست خللی در مقاومت این مردم قهرمان‌پرور که تاریخ همواره به بزرگی از ایشان یاد کرده، ایجاد کند. 

از این‌رو انتظار مردم محروم و مظلوم شهر اولین‌ها این است که نام مسجدسلیمان در بین مناطق عملیاتی موضوع فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم و دیگر موارد ذکرشده در این ماده قرار گیرد.

گفتنی است کارزار پلتفرم مستقل جمع آوری امضاء برای مطالبات و درخواست های مردمی به شمار می رود و تاکنون برای درخواست قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه نیز بیش از ۲۰۰۰ امضاء جمع آوری شده است. جمع مشارکت در این کارزار و ثبت امضاء می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

درخواست قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه