خارجی‌های باکیفیت به داد پورموسوی رسیدند
خارجی‌های باکیفیت به داد پورموسوی رسیدند
تیم فوتبال استقلال خوزستان با بازیکن‌های خارجی با کیفیتی که در نیم فصل دوم جذب کرد، توانست گام بلندی برای ماندن در لیگ بیست‌وسوم بردارد.

عصر اولین ها// استقلال خوزستان در سال گذشته با درخشش در لیگ یک فوتبال کشور توانست به لیگ برتر صعود کند اما آبی‌های خوزستان در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم نتوانستند آمار خوبی از خود به جای بگذارند و فقط توانستند از ۱۵ بازی یک بازی را ببرند.

شاگردان سیروس پورموسوی در نیم فصل فقط ۱۰ بار توانسته بودند دروازه تیم‌های لیگ برتری را باز کنند و این موضوع نشان می‌داد خط حمله این تیم به شدت ضعیف است. البته خط دفاع این تیم هم این شرایط را داشت. آن‌ها در ۱۵ بازی، ۲۰ گل دریافت کرده بودند.

عملکرد ضعیف آبی‌پوشان خوزستانی‌ در نیم فصل اول، مدیران این باشگاه را بر آن داشت تا تیم را برای نیم‌فصل دوم تقویت کنند و بتوانند در لیگ برتر بمانند.

استقلال خوزستان در نقل‌وانتقالات نیم فصل خانه تکانی بزرگی انجام داد و بازیکن‌های زیادی به صورت توافقی از تیم جدا شدند. در طرف دیگر آسو رستم، عثمان اندونگ، ساویو روبرتو ، داستونبک تورسونوف و محمد آبشک به استقلال خوزستان آمدند. این باشگاه همچنین با جدایی جواد آقایی‌پور پدیده لیگ مخالفت کرد.

استقلال خوزستان در نیم فصل دوم به دنبال این بود که بتواند امتیازات از دست رفته ۱۵ بازی اول را جبران کرده و خود را از قعر جدول لیگ برتر جدا کند. شاگردان پورموسوی در نیم فصل دوم توانستند بودند ۱۹ بار دروازه‌ تیم‌های لیگ برتری را باز کنند که در این آمار در میان تیم‌های لیگ برتری آمار خوبی است. بازیکنان خارجی به همراه بازیکنان جوان این تیم در ایجاد این آمار نقش بسیار پررنگی داشتند.

هرچند آبی‌های خوزستان در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته بودند اما باز هم آن‌ها در هفته‌های پایانی لیگ وضعیت مطلوبی نداشتند و محکوم بودند از ۴ دیدار اخیر خود امتیازات لازم را کسب کنند.

در دیدار این تیم با نساجی، هر دو تیم ۲۲ امتیازی بودند و هر کدام از تیم‌ها این دیدار را می‌بردند، تا حدودی خود را در لیگ ماندنی می‌کردند اما آبی خوزستان بازی را در خانه واگذار کردند و ۳ امتیاز حساس این دیدار را از دست دادند تا حضور استقلال فصل آینده رقابت لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در دیدار بعدی تیم استقلال خوزستان شروع طوفانی مقابل پرسپولیس داشت و در ۴۵ دقیقه اول توانست ۳ بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند اما در نیم دوم شرایط تغییر کرد و شاگردان پورموسوی بازی برده را با باخت به اتمام رسانند.

در دو دیدار بعدی استقلال خوزستان موفق شد مس‌رفسنجان و هوادار را شکست داده و ۶ امتیاز حیاتی را کسب کند. در نهایت تیم استقلال خوزستان تحت هدایت سیروس پورموسوی توانست در لیگ بیست‌وسوم و با گذشت ۳۰ هفته از رقابت‌های فوتبال و با ثبت ۶ برد، ۱۰ تساوی و ۱۴ شکست و کسب ۲۸ امتیاز در لیگ برتر بماند.

  • منبع خبر : ایرنا